×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Fråga om internet via fiber

Postat av tedda_ den 5 Augusti 2015, 01:40
17 kommentarer · 799 träffar
God kväll på er,

Valde att posta tråden i denna kategori, fråga mig inte varför men det kändes bra!

Jag har en säkerligen väldigt simpel fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på då jag själv inte är någon hejare på datorer.

Det är så att att jag nyss flyttat och kopplat fiber kabeln från vägguttaget som sedan går in i min router, sedan en svart kabel som är inkopplad i datorn till routern, ser ut som en internetkabel men vetifan vad den har för funktion, och avslutningsvis strömkabeln till routern.

Min fråga är, kör jag trådbundet eftersom fibern går direkt in i routern? eller hur fungerar det, blev lite nojig då jag gör en bredbandskoll och får ut 120 mbit ner (med 100/10) både vid min stationära dator men även samma via tjejens Macbook 10 meter bort med samma ping kan tilläggas.

Routern heter Asus RT-N56U om det har någon betydelse, hoppas på seriösa svar! :)

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..