×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

CS: GO på iMac 21,5"

Postat av jardinz den 7 April 2015, 14:42
5 kommentarer · 688 träffar
Hej!

Jag har sedan ett par månader skaffat mig en iMac: iMac 21.5" - i5 2.9Ghz / 8GB / 1000GB / GT750M.
På denna har jag installerat Windows 7 genom Bootcamp, för att spela främst CS: Global Offensive.

Detta gjorde jag även på en tidigare iMac jag haft, då med i3-processorn.

Det jag upplever i dagsläget är att jag inte alls får samma "flyt" som jag fick på min tidigare iMac.
Jag har stängt av vsync i kontrollpanelen för Nvidia. Och lagt in lite rate-inställningar som jag tror är riktiga.

Är det någon som möjligtvis har något förslag på vad som kan göra att jag upplever att datorn inte presterar lika bra som
en PC med jämnbra spec, eller som min tidigare iMac?

Svårt att förklara vad som är skillnaden, men då man skjuter etc så känns det inte som att det flyter lika bra.
Skärmen är väl på 60 hz antar jag, vilket ju också den tidigare iMacen varit. Men det är en blandad känsla av att
fpsen är låg och grafiklagg(även fast FPS är stabil och hög)

Finns där några inställningar, configs eller något man kan prova med, som ni av erfarenhet vet förbättrar spelupplevelsen
till sånär en PC som möjligt? Med dess flyt etc.

Jag kör grafikinställningarna i just CS:Go på längsta och vanligtvis upplösningen på 1024.

Tusen tack på förhand!
Föregående tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..