×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mina tankar runt Flusha.

Postat av TurboTorsk den 24 November 2014, 22:27
56 kommentarer · 3 803 träffar
För det första läs dessa.
http://www.hltv.org/blog/8956-the-truth-about-the-coder-me-and-the-infamous-baking-bread-cheat
och hyfsat detaljerat om hur ETT fusk fungerar
http://pastebin.com/p2WQLVJK

Det spekuleras mycket kring hur fusket fungerar. Ganska mycket men sannolikt långt från allt redovisas i länken ovan. Det verkar som att fusket an individualiseras och triggas av olika saker. Tex skott nr 8 i en spray eller en viss rörelse innan aktiverar aim-assist mm.

När det kommer till hur man sätter igång fusket och vad som triggar aim-assisten tex så finns det några idéer jag fått.

1. Efter att ha tittat mycket på fnatic har jag reagerat på felstavningar ibland i början av matcher. Visst slarvskriven man ofta men för folk som sitter framför datorn dygnet runt är det ändå märkligt tycker jag.
Vad skulle vara ett smart sätt att starta/stoppa fusket? Att skriva tex: "Have fun" eller "ready" men med en bokstav som saknas. Att aktiviera fusket med ett say-command som tex "redy" eller "Hav fun" skulle kunna vara ett snyggt sätt. Att ha en hel lista med lätt felstavade ord som start och stopp vore ännu bättre och svårare att upptäcka. Bara du vet vilka.

2. Det spekuleras också vad som triggar aim-assisten. I ett klipp eller flera är det 8e skottet som sitter. Vid en spray är det väldigt snyggt och oskyldigt att ett sent skott i sprayen träffar då det kan bortförklaras med hur random sprayen med tex AKn är. Ju senare träff desto större chans att det man ska komma undan med det. Att det dessutom inte bara är HS som "aimboten" ger utan tex upper body hit är ganska subtilt.

För mig finns det inga tvivel om fusk varför jag vågar skriva detta. Mina tankar och idéer om hur flusha använder det är dock bara spekulationer. Kom gärna med egna smarta idéer på hur ett fusk skulle kunna funka för att undkomma speccare till och med på LAN.

Allt för gamla och rutinerade // TurboTorsk.
Föregående tråd

56 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 56 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..