×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vilken hårdvara mest värd uppdatera

Postat av stekarn-_- den 2 December 2014, 19:51
11 kommentarer · 437 träffar
Tjena Grabbar!

Längesen jag hängde här,vet inte vad det är för sorts folk som finns kvar här eller om det ens är möjligt att få ett rimligt svar,men jag provar.

Iallafall,köpte en dator för första gången på 5år ungefär,och har börjat lira tex Battlefield 4,spelar på medium med bra FPS (75-100)
Men nu har jag lycklig nog fastnat vid datorspelandet igen och tänkte uppdatera datorn så jag eventuellt kan spela på högre grafik osv,och kanske eventuellt kommande spel!

Detta är alltså min dator jag har nu,vad är mest värt att byta ut för att få en värd märkning i prestanda.
Processor = Intel(R) Core(TM) i5-4440 CPU @ 3.10GHZ

Grafikkort= Nvidia GeForce GTX 750 Ti 2048 MB, GDDR5 (1020 MHz, (1080 Mhz Boost Clock)

Ram-minne = 16 GB, 4x4096MB (DDR3 1600Mhz, Corsair VENGEANCE LP RED)

Primär disk = (Bootdisk) 2 TB, 64MB Cache

Installerade fläktar =2st 140mm, Monterade i fronten

Moderkort=MSI Z97-S02, SLI-stöd

Så vad är mest värt att byta ut? Tacksam för svar,skulle kunna betala en slant över skype om någon kunnig skulle vilja ge råd.

PS Spelar jag Far Cry 4 på absolut lägsta inställningarna,så känns det som max 20-25FPS.

Tack för mig kära fragbiters.

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..