×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
Något gick fel.
Logga in med Facebook
  • Facebook
  • Google

Forumtråd

Anslut med Facebook
Anslut med Faceit

Eller

Du behöver komma åt epostadressen för att bekräfta din registrering
Genom att kryssa i rutan accepterar du Fragbites användaravtal samt Fragbites Regler och förbinder dig att följa dessa samt hålla dig uppdaterad om evenutella förändringar.
Laddar hyperadvancerade autentiseringsmekanismer...
Kommer inom en inte allt för snar framtid.
Kommer förhoppningsvis innan du vet ordet av.
1

Onlive - ny spelkonsoll. Spana in!

Postat av JerkfiskarN den 24 Januari 2011, 17:51
37 kommentarer · 241 träffar
Goddag fragbite!


Gjorde en sökning på forumet och fann endast 2 gamla trådar från 2009 där det diskuterades om Onlive. I princip ingen i dessa trådar trodde att detta någonsin skulle bli verklighet men nu är det HÄR!


http://www.onlive.com

Där kan ni läsa om hur det fungerar.


För att kort sammanfatta används cloudteknik.

Du köper denna konsoll för cirka 700:- och kopplar sedan till din TV och kopplar in på internet. Sedan kommer du streama spelen, precis som med Spotify fast det är spel.

Klockrent, eller hur? Läs mer på deras sida för info.


Det släpptes för någon vecka sedan i USA och jag har redan hört folk säga att det fungerar riktigt bra. Det bästa är att du inte ens behöver en bra dator! Och som ni ser är spelen extremt billiga, ännu ett stort plus.


Spelutbudet är ganska lågt, men som sagt, ha i åtanke att detta är nytt.


Älskar att Microsoft och Sony får konkurrens av dessa nu, tror även att de är ganska skraja och enligt uppgift planerar de nämnda att påbörja ett samarbete som jag tror beror mycket på Onlive.


Syftet med tråden var att visa Er fragbiteare att Onlive finns!

När det blir tillgängligt i Sverige vet ingen, men vi får hoppas att det blir ganska snart!


Diskutera fritt kring Onlive, flipp eller flopp?

Själv tror jag det kommer bli grymt!

Kommer Onlive flippa eller floppa?

47 personer har röstat

37 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 37 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..