×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Garelli Gary Uno Trim

Postat av ISAK.M den 20 April 2018, 20:11
0 kommentarer · 2 298 träffar
Hej, jag har en Garelli Gary Uno från -95 elr -98 tror jag. Min fundering är om det går att få den att gå fortare på något sätt. Jag har sökt i minst 10-15 timmar efter sätt att få den att gå fortare och det enda jag hittat är att man kan ta bort strypbrickan mellan cylindern och avgasröret. Det har aldrig suttit en bricka där men den går fortfarande segt. Det finns 70cc men det kostar 1500 som billigast plus att det syns rejält mycket om man slänger på de och varken Föräldrarna eller Farbror Blå tycker om det. Sen kom jag även på att man kan dreva om den men med 1,5 hk och ganska slö redan så tvivlar jag på det men ska försöka ändå och se om den går fortare. Problemet då är att precis som med reservdelar, så finns inga trimdelar heller. Vilket betyder inga drev. Nån som vet om man kan sätta på Veteranmoppe drev istället?
Det finns inga reservdelar eller trimdelar för att företaget gick i konkurs och alla reservdelar slängdes och trim tillverkas inte heller eftersom typ inga Garellis existerar längre.
Men jag hoppas nån svarar iallafall, seriösa svar tack inge "Häng 200kg bly på styret och åk nerför en brant backe" svar TACK. ????
Förresten det är en Klass 2 Moppe som går ungefär 46-47 på rakan och 49-50 i nerförsbacke. 52-54 om det är en tillräckligt brant backe.
Den har INTE en variator utan någon sorts direktdriven växellåda med en koppling som greppar och styrs av centrifugalkraften typ, jag vet inte.
Snabbare ska den gå iallafall. 65-70 räcker
Föregående tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..