×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
3

Sympati-Warriors facebook

Postat av Jokern 90's v10 den 3 Januari 2017, 19:59
5 kommentarer · 683 träffar
Hej alla!

Detta börjar bli irriterande.

Jag tar ett exempel här nu och det är också en sann historia! Många här känner till Möllevångstorget i Malmö och dess galenskap varje nyårsafton ellerhur? Dit kom folk som är bekanta och även folk man träffat på närmare håll som hade det kul på Möllan den natten. Alla skrek, skrattade bara tyckte hela skitet var as kul och det är därför alla väljer att gå dit.

Till rubriken nu. Efter hela den grejen som hade hänt så ser jag dagen efter att ansikten som jag känner igen leker att dom har sympati i kommentarsfält på facebook! Då var det något som slog mig i huvudet. Hah, tänk om dessa personer är sympati-warriors. Tänk om de är beroende av att få likes på facebook? Kanske till och med tror att någon tjej eller kille kommer att adda dom eftersom dom låter kloka? Det får dom att känna sig speciella? För det hela låter som en tävling och skriver någon en bra text så snor dom den och sparar till nästa gång.

Det är en grej jag ofta tänkt på eftersom i verkligheten så hör jag aldrig någon människa som säger ifrån när någon jävel leker Allan på stan utan bara skrattar åt det och tar upp luren och filmar.

Jag tror det är så faktiskt. Folk skiter egentligen i vilket. Tar vi 80-90-talet jag menar allt innan internet så hörde man inget gnäll om något eftersom folk inte brydde sig och orka inte lägga ner energi på skitsaker det kanske var en eller två som hade kulor någ för att säga ifrån för lite fame.

Men det är så som jag sade. Jag tror folk visar bara sympati på nätet för att få lite poäng om man säger så och det får dom art känna sig speciella på något sätt. Dom är beroende av det och jobbar på sina texter.

Vad säger ni?

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..