×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
4

Aktiehandel - gamingföretag

Postat av onormal den 21 November 2015, 20:20
48 kommentarer · 4 119 träffar
Hej,

Jag är en ganska aktiv aktiehandlare som alltid är på jakt efter nya investeringar.
Främst gillar jag bolag som är aktiva inom medicin men senaste året så har jag börjat analysera bolag som är aktiva inom gaming då jag är övertygad om att intresset inom gaming kommer fortsätta öka flera år framåt.

Rätta mig om jag har fel men det verkar dock ganska torrt på intressanta bolag inom gaming på Sthlmsbörsen.
Vi har:
- Starbreeze som står bakom Payday och framåt kommer utveckla StarVR, Overkills The Walking Dead och John Wick m.m. Starbreeze är enligt mig en mycket bra investering och 2016 ska bli ett oerhört spännande år.
- Star Vault som står bakom Mortal Online som lanserades 31 Aug. Jag gillar personligen inte spelet, aktiens volatiliteten, kravet på månadsbetalning m.m. Jag känner att gubbar på 50+ går igång på den här aktien för siffrorna kan se ganska goda ut och chanserna för att 5-10ggr dubbla sin investering vid fina siffror kommande rapporter är också goda men jag som gamer ser det nog lite annorlunda och står därför helt utan aktier i Star Vault.
- Gaming Corps är aktuellt med spel baserade på Vin Diesels Riddick-karaktär samt äventyrsspelet "Gaming Corps AIR". Grabbarna som sköter det här bolaget var inte populära från deras gamla tider i Starbreeze och under den tiden visade SB inga framgångsrika resultat. Det går inte att skylla på dem men det blandat med att jag såg deras film Air som verkligen inte var något att sätta i granen så bestämde jag mig för att hålla mig borta från Gaming Corps tills dom får mycket mer kött på benen. Mindre risk men också mindre reward.

Jag vill möjligtvis in i stora bolag inom gaming som t.ex. ESL, Valve med flera men jag har svårt att se hur jag ska gå till väga då jag inte kan nå dom från Avanza. Jag har handlat aktier flera år men inte en enda aktie utanför Avanza så jag är verkligen lost när det kommer till utlandshandel.

Har vi några flera godbitar i Sverige? Vad tycker ni om dom jag nämnt?
Är det någon som vet hur/om man kan investera i gamingjättarna samt vilka är dom?
Föregående tråd
Nästa tråd

48 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 48 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..