×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur kan målare/snickare/rörmokare ha sån timlön?

Postat av debbiethornberry1337 den 30 September 2015, 12:56
20 kommentarer · 20 257 träffar
Frågan gäller de som är egna företagare, har de några avgifter jag inte tänker på?
Har googlat lite, men inte hittat så mycket. Enbart hittat sociala avgifter på 15%.

Låt säga att man är egen företagare, enda kontoret man har är ett rum i sitt hus/lägenhet.
Låt säga att man har 450 kr / timme, inte alls ovanligt. Så får man sociala avgifter: 450 * 0.85 = 382.5kr / timme.

Fan, sjukt hög timlön? Ofta tror jag även de räknar in restid och sånt i offerten. Samt rätt ofta så skulle jag gissa på att de blir klara snabbare än offerten också.

Ja min fråga är, hur kan de ha sån hög timlön? Varför blir inte alla inom hantverksyrken egna företagare isf? Det måste vara någonting jag missar. Även om man skulle jobba 100 timmar / månad och sedan resterande 68 timmar är obetald tid (offerter, restid, kontorsarbete) så skulle de ändå få: 382.5*100 = 38 250 SEK.

Sen är det ju inte svårt för dom att lägga på några timmar på offerten som de ganska enkelt vet att de kan tjäna in.

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..