×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-2

Mat/gym (växa) Fråga?

Postat av JWester den 23 Juli 2015, 16:56
33 kommentarer · 1 217 träffar
Hej folk!

Det har dykt upp en frågetecken som jag skulle vilja ha lite kommentarer på.

Det är så att jag gymmar 5 ggr i veckan och så har jag nu börjat sedan 4 veckor sedan att minska kalorie intaget och hålla kvar protein intaget vid viss mängd man kan ha per dag. Men det jag undrar är, utvecklas man ändå och blir liksom större eller MÅSTE man då ha mer kalorie intag om man vill ha ''större'' muskler? Räcker det inte o bara gymma o ha protein intag så mycket som möjligt per dag? Är det inte själva proteinet som gör så att du blir större?

Är det någon som har lite vetskap om detta? Jag kollar mycket runt omkring på internet om tips och så men det känns som jag inte riktigt får svar på mitt fråga.

Överallt står det att man ska bulka osv men det har jag redan gjort och känner att jag vill inte riktigt göra det mer, vill nu hålla kvar vid ungefär 90kg och fortsätta växa muskler utan o öka kalorie intaget till 5000-6000 per dag...

Om ni vill veta lite mer detaljer om mig så är jag 186 cm väger just nu 89 KG, ifjol vägde jag 78kg och började gymma då. Har utvecklat bra och vet att det tar tid o växa men jag vill vara på den säkra sidan så att jag inte '' gör något misstag onödigt'' eller dylikt.

Bänkade t.e.x ifjol max 40-45 kg och nu kan jag bänka 85-90kg.

Tips vore uppskattat och få höra era åsikter om mat intag och hur man ska göra om man vill bli större osv :)

Stavfel osv kan uppkomma

Inga påhoppningar och fina kommentarer tack :)

33 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 33 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..