×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hyreskontraktsfungering

Postat av fulakon den 20 Juli 2015, 23:21
11 kommentarer · 578 träffar
Hej!
Har ingen aning om någon har koll på detta men såhär ser min situation ut i dagsläget.
Jag har planer att flytta tillbaka till min hemstad (Umeå) där det är sjuk bostadsbrist. Har för lite poäng på hyresföreningarnas sida (där bostaden umeå) så kommer inte få lägenhet förrän om ca 1 år.

Min bror däremot som har poäng sedan 2002 kan mer eller mindre peka på en lägenhet och få den. Han kommer inte flytta till Umeå så är villig att "ge" mig dessa poäng. Dock där ligger problemet. Han måste söka lägenheten och skriva den i sitt namn.

Bostaden kräver sedan att han skriver sig på adressen då de inte godkänner övernattningslägenheter (av någon anledning). Vi tänkte först att han kan skriva sig på lägenheten och sedan efter någon månad skriva sig i sin stad igen då de inte borde ha koll på det. Efter lite googling visar det sig att de har det och kan då vräka.

Är det någon som gjort något liknande tidigare som kan rekommendera ett sätt att ta sig till väga? Typ att be att vi båda skriver på hyreskontraktet och säger vi ska "bo ihop" eller något men han har sitt jobb kvar i sin stad och är skriven där eller liknande.

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..