×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Deff - Högvolym med låg frekvens eller lågvolym med hög frekvens?

Postat av nixten den 20 Maj 2015, 17:45
27 kommentarer · 2 150 träffar
Under min "bulk" dvs uppbyggnadsperiod har jag gått på en push, pull och legs där volymen är låg men frekvensen hög. Nu ska jag gå in i min diet där jag har lite funderingar kring vilket schema som är lägligt att välja? Är frekvens av träningen relevant när man går på diet och inte bygger muskler? Tänker mer att för att behålla muskelmassa så behövs möjligtvis inte hög frekvens träning om syftet bara är att gå ner i fettprocent och behålla muskelmassa? Tänkte gå under en "bro" split dvs 4 split som rullar i veckan och sänka volymen något istället för att volymen blir hög under veckans gång med push, pull och legs.

Jag har tanken att återhämtningen under en diet är sämre än under uppbyggnadsfasen "bulk" och därför borde jag istället köra igenom kroppen 1 gång i veckan istället för 2? Vad tycker ni angående detta? Sedan är jag lite nyfiken på hur intensiteten ska se ut på styrkepassen under deff? Ska den vara likadan eller ska man satsa på, superset, dropset, explosivt och kortare vila mellan varje set än vanligt? Gör det någon skillnad?

27 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 27 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..