×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bilkunnig sökes!

Postat av ZingmarK den 6 Maj 2015, 19:44
6 kommentarer · 2 313 träffar
Hallå där! Nu är det så att jag har precis köpt en opel astra 03:a 1.6 och har haft lite problem med den dessvärre. Det hela började med att jag tyckte att den ryckte väldigt mycket vid gaspådrag, speciellt på låga hastigheter. Efter ett tag började dessutom motorlampan att lysa. Jag började googla, fråga bekanta och många antydde att tändstiftet kunde vara knas och att det var det som orsakade det. Dom sa att jag skulle lyfta upp tändkassetten och se om det var bränt vilket det inte var. Den såg ny ut. Sen lämnade jag in den på verkstan för att felsöka. Dom sa att det var lambdasonden. JAg bad dom byta och den är nu bytt. Idag körde jag lite och testade just att göra kraftiga accelerationer. Det var en betydlig skillnad men rycker fortfarande vissa stunder. När jag kom hem såg jag att det började ryka från motorhuven och öppnade genast den och såg att röken kom från den nybytta lambdasonden (tror jag). Runt där iallafall. Jag har ingen aning om vad det är och har försökt googla runt men inte fått något svar. Är det någon bilkunnig här som skulle kunna hjälpa? Tacksam för svar!

Mvh ZingmarK

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..