×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Anpassade läsglasögon

Postat av hundvalpen den 9 Februari 2015, 14:45
3 kommentarer · 440 träffar
Hej!

Frågan är till er som har glasögon eller möjligtvis kunskap införskaffad på annat sätt. Det är nämligen så att jag tänkte köpa ett par läsglasögon som jag kan ha då jag läser en hel del böcker. Dock kan jag inte ha ett par vanliga läsglasögon eftersom jag har olika bra syn på mina ögon, så styrkan kommer behöva vara lite olika på de två glasen.

Jag måste därmed gå till optiker och både göra en synundersökning och sedan välja ut ett par. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av detta och det finns så många olika att gå till (synoptik, specsavers, synsam, smarteyes mfl) så är jag nyfiken på vad ni kan rekommendera.

Jag antar att det inom denna bransch är precis som så många andra. En del är extremt dyra och andra kanske mer prisvärda och så där. Ni som har varit hos optiker och köpt glasögon och så - kan ni kanske vägleda mig? Vilka bör man gå till och vilka ska man undvika? Jag vill ha bra kvalitet men inte till dyraste pris och jag vill inte ha skräp till billigt pris, om man säger så. Och vad kan det jag söker tänkas kosta?

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..