×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vatten i motoroljan?

Postat av dennedenne den 17 Januari 2015, 20:56
2 kommentarer · 926 träffar
Tjena grabbar!

Finns det någon person med erfarenhet av bilar?

Det är såhär att jag har en Golf 05:a som gått ungefär 14.000 mil. Sedan 4-5 månader tillbaka så har jag fått fylla på motorolja ganska ofta. 4 gånger har jag fyllt på, sammanlagt ungefär 2,5 - 3 liter. Jag har satt in bilen i ett garage i 24 timmar utan en enda droppe olja på marken. Så jag antar att bilen förbränner olja och att den inte läcker. Jag fick hjälp att göra ett kompressionstest. Detta såg bra ut. Men sen så är det så att det var ett ganska mycket gul gegga på locket där man fyller på (Ser ingen konstig färg när jag tittar på oljestickan). Innebär det att det är vatten i motoroljan?
Jag har behövt fylla på glykol, runt 2 dl bara.
Vad tror ni det är för fel? Tycker det verkar konstigt att det redan har kommit den här typen av fel vid detta miltalet. Kan bilfirman jag köpt bilen av fuskat med mätaren? Det konstiga är att servicen på bilen har gjorts regelbundet.
Men som sagt, vad tror ni det är för fel?
Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..