×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mobilt bredband hjälp

Postat av sopan123 den 9 Januari 2015, 09:29
2 kommentarer · 373 träffar
Hej!

Skall inhandla mig ett mobilt bredbands ENDAST för gaming! De spel som kommer köras är; dota2, cs:go samt wow.

Min fråga är nu hur mycket kommer jag behöva i månaden? Räcker det med t.ex. 20gb om jag kollar t.ex. kollar på streams och laddar ner på mitt vanliga nät?

Anledningen till att jag måste ha mobilt bredband är för att maxhastigheten på ADSL internet på våran gata är 8mbit. Idag får vi ut cirkus 3 vilket ger +/- 80 i ping. Detta är alltså när ingen i familjen streamar som dom gör typ varje kväll.....Vi ska även flytta om 3-4år så pappa ser inte att det är värt att investera i fiber som kostar oss 30 000:- (25 meter att gräva).
Mina föräldrar har erbjudit sig att betala detta så jag skall köra på det =) Vi har 5/5 stjärnor när det kommer till uppkoppling enligt alla leverantörer och jag kommer landa på runt 15mbit vilket är BRA mkt bättre än det jag har för tillfället...

0,2 GB kostar 49 kr/månad
1 GB kostar 69 kr/månad
3 GB kostar 119 kr/månad
6 GB kostar 169 kr/månad
12 GB kostar 199 kr/månad
20 GB kostar 249 kr/månad
30 GB kostar 349 kr/månad
60 GB kostar 699 kr/månad

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..