×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad innebär demokrati?

Postat av Dosk den 18 December 2014, 21:31
18 kommentarer · 691 träffar
Jag lärde mig i skolan att demokrati betyder att folk har rätt till sina egna åsikter.
Det här stämmer uppenbarligen inte, vilket vi märkt nu på senare tid när ett visst parti som vi inte ska nämna växt i storartad fart.

Min nya uppfattning är ungefär: Så länge du delar åsikt med mig, får du tycka vad du vill.
Vilket egentligen innebär att det är mer likt en diktatur. Om man inte delar åsikter med majoriteten kan man bli utfyrst, mobbad, misshandlad m.m.
Vi kan glädja oss till att det inte än finns dödsstraff för att inte dela åsikt med majoriteten.

I en diktatur kan man får en riktigt bra ledare om man har tur. I andra fall kan det gå lite värre.
Majoriteten av röstarna och "mobbarna" är inte allt för insatta i politik och hur saker och ting fungerar. Flera har sina åsikter och verkar tro att man kan svinga lite med sitt magiska spö och få sin önska uppfyllt, så fungerar det givetvis inte.
Man måste vara realistisk.

Diskutera;
Har Sveriges demokrati blivit en demokratur? Hur ska vi lösa problemen?

Obs. Inga påhopp mot någon person, var trevliga. Alla människor är lika mycket värde, däremot är inte livet rättvist. Vissa får vad de förtjänar medans vissa inte får det.
Tack

Tips på fina kepar uppskattas.
Uppdatering skriven 18 December 2014, 21:35
Uppdatering:
Till min fasa ser jag att dessa personer finns här i vårat kära forum. Den här tråden hittade jag precis. Skäms på er mobbare.

http://fragbite.se/forum/ovrigt/ovriga-tradar/thread/1210543/skams-pa-er-sd-are

Jag vill även tillägga att jag inte är en "SD-are". Jag har gett upp hoppet om Sveriges s.k. demokrati
Föregående tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..