×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Vågar jag chansa eller inte?

Postat av Namjelus den 17 Oktober 2014, 11:26
15 kommentarer · 800 träffar
Det är så att när jag förra veckan skulle åka tåg ( malmö-köpenhamn ) så köpte jag tur och retur biljett för 300 spänn.

När jag då var framme i Köpenhamn så insåg jag att ingen kontrollant kom för att kolla på min biljett.

Samma sak på vägen hem till malmö så kom ingen kontrollant heller. 300 spänn bortkastade.

Nu till saken. Jag ska återigen till Köpenhamn idag och jag funderar på om jag ska köpa biljett eller inte. För på tåget så står det att man inte kan köpa biljett ombord. Jag vet inte om jag vågar chansa. Om nu kontrollant kommer och frågar efter biljett så säger jag bara att jag vill köpa, men då kommer hon säga att man inte kan köpa, och då säger jag att jag inte visste. Kan hon slänga ut mig då?

Det är väldigt konstigt. Varför kom det ingen kontrollant för? Jag vill inte betala för biljett om nu ingen kontrollant kommer. Känns så onödigt. Men det är det, jag vet inte om jag vågar chansa?

Vågar jag chansa?

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..