×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hämta ut pass, information sökes.

Postat av vinnie. den 1 Oktober 2014, 20:07
3 kommentarer · 759 träffar
Tjenare, lyckades med teorin för körkortet idag efter andra gången så är tillåten att köra på min legitimation tills jag får mitt körkort.
Problemet är bara att jag inte har förnyat mitt legg eftersom jag hoppades på att få körkort inom snar framtid (Det gick bra iallafall.)
Nu till min riktiga fråga.
Jag beställde nytt pass förra veckan och det ska vara klart imorgon, eftersom jag inte hade en giltlig legitimation så fick min mor vara med för att bevisa att jag inte är en rysk spion. Måste jag också ha med någon som intyger att jag är den jag påstår att vara när jag ska hämta ut passet eftersom jag inte har en godkänd legitimation? Man tycker ju att det borde gå bra eftersom jag har tagit ny bild och min mor har redan gått i god för mig på pass expiditionen en gång.
Någon som sitter på lite mer information ang. detta?

På polisens hemsida stod det att man skulle ha med sig godkänd legitimation för att hämta ut sitt pass om man inte är myndig men har fyllt 15år annars kunde det hämtas ut av förälder, men det stod inget om personer som är myndiga.

Tack på förhand
Uppdatering skriven 1 Oktober 2014, 20:37
På polisens hemsida under giltlig legitimation så står det inte att det behövs när man ska hämta ut sitt pass, endast när man ska beställa nytt, så det borde ju vara så. Annar blir jag lite missnöjd.

http://polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Giltig-legitimation/

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..