×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Fakenick - identitetsstöld

Postat av djibz elskarn den 17 September 2014, 23:39
24 kommentarer · 807 träffar
Nu är det såhär att jag, helt randomly, hittade en snubbe som nickar samma nick som mig på steam.

Finns några stycken som nickar samma som mig men det roliga med denna snubben såg jag när jag gick in på hans profil och det var att han hade samma FÖR OCH FUCKING EFTERNAMN SOM MIG?!?!?! Jag tänkte "Äh vafan det är säkert bara en polare till mig som jävlas". Jag kollar då kommentarerna på profilen och ser att han skrivit massa på ryska och har en massa ryska kompisar. Kollar igenom hans vänner och har 0 gemensamma vänner... Han har bara en massa ryssar.

Sedan kollade jag högre upp på profilen igen, ser då att han har skrivit att han bor i Helsingborg, jag bor iofs inte där men hyfsat nära ändå..

På profilen står det "ONLY ADD IF U SUPREME OR GLOBAL RANK". WTF LIKSOM?! Något jag aldrig skulle skriva eller har skrivit någonsin i mitt liv.

Jag tänker ju att han kanske bara nickar mitt nick och snott mitt namn (enda i världen som heter det jag heter) men då ser jag det sjukaste, han har alltså i sin profil länkat "hans" ESEA profil. "My esea profile" och så är det en länk. Jag klickar in och DET ÄR MIN PROFIL!?!?!? Vad vill denna snubben ens?

Det känns rätt obehagligt att snubben vet mitt för och efternamn samt min profil. Varför fakenickar han ens mig? Jag är inte känd på något vis heller, så varför skulle han vilja använda mitt namn?

Kan jag anmäla denna killen?

Vad hade ni gjort? Hade ni inte brytt er? Hade ni anmält honom? Har detta hänt er någon gång?

Tänker inte länka profilen då jag gärna stannar som en anonym här.

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..