×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Glitchar när jag spelar in (csgo moviecfg)

Postat av cazeee den 4 Maj 2014, 00:27
0 kommentarer · 449 träffar
Hej!

Har försökt tagit ut ett klipp men varje gång jag trycker på f11 som startar inspelningen så glitchar bilden. Är som att den går 3 frames fram sen hoppar en tillbaka typ. Så har suttit många timmar idag och försökt klura ut detta, för jag följer tutorials på youtube men det funkar ändå inte.

Och då såg jag nu i MrTweedays moviecfg att det står host_framerate 180 som default. Och när jag började spela in med hans så funkar det prima! Och i min config som jag har gjort om från någon annans rätt mycket så fanns det inte något host_framerate inskrivet från början.

Och om jag bytte (ingame) framraten till typ 200 eller 500 via consolen så kom denna glitch tillbaka. Och jag märkte också att när man gick över 180 så gick allt segare och segare samt snabbar om man gick under 180.

*******************************************************************************

Till min fråga. Hur gör jag då om jag >ingame< vill byta framerate utan att den ska börja glitcha? För vissa har bindat från typ F5 till F8 om man vill ha 120, 200, 500 eller 1000 beroende på om man vill göra en slowmotion eller bara vill köra vanlig hastighet. Men det är ju vid detta byte som glitchen kommer då?

Hur kan jag byta från typ 180 framerate till 500 så att 500 blir den nya default-frameraten?

Tack på förhand!

ps har kollat på youtube samt googlat för att hitta svar.
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..