Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Körkorts teorifråga

Skriven av Rojje94 den 5 januari 2013, kl 23:38 · 7654 träffar · 7 kommentarer
Hej! har letat i min teori bok men hittar inget svar på dessa frågor

1. Vad utgör ett stort faromoment vid körning i mörker där gatubelysning saknas?

Alternativ 1
Vilt på vägen
Alternativ 2
Passerande av järnvägskorsning
Alternativ 3
Fordon med påslaget parkeringsljus uppställda efter vägkanten

2. Vad är sant beträffande belysningen vid körning med personbil?

Alternativ 1
I dagsljus får jag bara använda varselljus
Alternativ 2
I dagsljus vid regn, dimma, snöfall eller liknande ska jag använda dimljus eller halvljus
Alternativ 3
Under mörker på landsväg ska jag alltid blända av direkt, när jag upptäcker ett mötande fordon
Alternativ 4
Vid parkering under mörker på väg utan tillfredsställande belysning ska jag använda halvljus eller varselljus

Tacksam för den hjälp jag får! :)
Rojje94 Vanlig användare
Texten ovan är skriven av en användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texten är sanning.

Användarnas kommentarer

Laddar kommentarer...
Kommentarerna ovan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en egen kommentar

Glöm inte att läsa igenom Fragbites regler innan du skriver en kommentar. Alla uppmärksammade förseelser, stora som små, får påföljder så som avstängningar, varningar, förlust av titeln Old School (eller möjlighet att få den) samt andra inskränkningar på användandet av Fragbite. Alla IP-adresser loggas. Tänk först, skriv sen!
Du måste logga in för att kunna kommentera. Inte medlem? Registrera dig, det tar bara en minut.
Laddar..