×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Universum återföds om och om igen!

Postat av Soren den 9 September 2011, 11:30
9 kommentarer · 422 träffar
Hejsan FB!


Jag vet inte om jag är den enda här som tycker det är intressant med big bang och vad som egentligen hände innan. Om ni tycker det är intressant så bör ni köpa denna månadens illustrerad vetenskapstidning eftersom att det finns en artikel om en ny teori om hur det funkar.


Det finns en artikel på deras hemsida om ämnet. Men den är inte alls lika utförlig som den är i tidningen ( http://illvet.se/universum/uni versums-utveckling/universum-f ods-igen-och-igen-och-igen ).


De tror alltså att vårat universum inte är det första. De tror att universum finns i ett googol år (en etta med hundra nollor bakom).


Det första som sker är den gamla vanliga teorin. en big bang som skapar vårt universum efter ungefär 400 000år börjar materian samlas och bli till stjärnor och galaxer. Efter yttligare hundratusentals år så hamnar vi där vi är nu. Men då tror de alltså att efter ett bra tag till så kommer allting dö bort och sedan kommer det bli en big bang till och allt kommer börja om från början igen och på så sätt så kommer allting loopas i oäntligheten!


Vad tror ni? De håller på att mäta detta noggrannare med bättre instrument och vi kommer höra mer om detta snart. Själv hoppas jag att detta är sant så vi kan bli av med en hel del religions trams och sen fortsätta att bli mer intelligenta varelser!

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..