×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Musiker - Titta hit

Postat av IsvaksPatrik den 10 December 2014, 02:00
12 kommentarer · 583 träffar
(Var tvungen att välja en mer lockande topic, annars hade ingen kollat.)

Tja!
Jag håller på att bli galen..

Jag jobbar i FL Studio och har nyligen köpt EWQL Symphonic Orchestra, typ en av världens mysigaste plugin.
Men en sak som stör mig är att det inte finns någon riktig Staccato patch. Det finns sk. Ups and Downs, men det låter absolut inte som namnet säger. Jag hör bara Ups/Downs.

En mer realistisk staccato låter så här: DA DO DA DO DA DO DA DO (Både Ups & Downs)
Medan min låter såhär: DA DA DA DA DA DA (Bara Ups/Downs),
även fast jag håller samma ton, som ett vanligt C tex.. Tro mig, det funkar inte att ändra på velocity'n.
Då blir det bara: DA Da DA Da DA Da och det är inte det jag är ute efter.
Jag har även provat blanda lite Pizzicatos och Spiccatos men det är samma sak där; Bara Ups ELLER Downs.

Så, är det någon som håller på med något liknande och har en bra patch eller tips på hur jag ska göra för att få det så realistiskt som möjligt?
Länka gärna om ni har någon bra soundfont eller en fin och billig VST.
Har kollat på NI's Cinematic Strings, men den är alldeles för dyr och för stor för att cracka.

Ursäkta röran.. men TACK!
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..