×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
14

Fragbite-Idol 2014!

Postat av Mazty.goesW1LD den 28 Augusti 2014, 20:10
191 kommentarer · 6 978 träffar
Hej Fragbite!

Önskar du att sökte till TV4:s Idol? Klarar du inte av scenskräcken eller är du rätt för Alexander Bards kritik? Frukta inte, här får du vara helt anonym om du så önskar!

Vad är Fragbite-Idol?
Tänk dig Idol, fast på Fragbite. Fredagsfinaler är i form av trådar där du kan rösta på vem du vill ha vidare via Poll-funktionen (eller annan lösning om jag hittar). Ljudklipp laddas upp via valfri länksida och jag lägger sedan upp det på youtube för att folk lättare ska kunna lyssna på bidragen samlade.

Vill du hänga med? Skicka in en ansökan vet jag!

Regler:
Fragbite ska sjungas minst 2 gånger (för att eliminera fusk).
Ljudklippet ska vara mellan 30sek och 4 minuter.
En anmälan per konto.
Anmäler er gör ni i samband med att ni länkar ert ljudklipp i tråden.

Uttagningen är öppen fram till den 11:e September 2014!
Efter detta väljer jag ut 10 kandidater (eller fler, beroende på hur många sökande vi får in) som går vidare till fredagsfinalerna.

Väl i fredagsfinalerna annonseras ett Tema och sedan har deltagarna ca en vecka (deadlines kommer alltid skrivas ut) på sig att skicka in bidraget och allt läggs sedan upp på fredagen.

Mer info om fredagsfinalerna och vad som gäller där kommer senare, nu är det bara att plocka fram gitarren eller ladda ned någon instrumental karaoke låt och spela in!

Fragbite-Idol 2014 börjar NU!

Nostalgi-trippar eller en idé av vad detta är för er nya fragbajtare:
https://www.youtube.com/watch?v=p5tGT_8ZMWk&list=PL026C3C351233C67C&index=1
https://www.youtube.com/user/IdolFragbite/videos
Uppdatering skriven 1 September 2014, 09:11
Anmälda:
Uppdatering skriven 1 September 2014, 09:12
Caspi von Lurig: http://picosong.com/9ncw/
Uppdatering skriven 1 September 2014, 09:12
Uppdatering skriven 2 September 2014, 23:55
Uppdatering skriven 2 September 2014, 23:57
Uppdatering skriven 4 September 2014, 19:31
Uppdatering skriven 7 September 2014, 19:30
Uppdatering skriven 7 September 2014, 19:32
Uppdatering skriven 11 September 2014, 11:52
Uppdatering skriven 11 September 2014, 11:52
HASSE BLOMQVIST: http://picosong.com/94KA/
Uppdatering skriven 11 September 2014, 11:53
Uppdatering skriven 12 September 2014, 15:37
Anmälningarna är STÄNGDA! Nu är det dags för fredagsfinaler!

Med tio personer som ansökt känns det rätt naturligt att alla tio går vidare till fredagsfinalerna.

De två deltagarna som vid varje fredagsfinal lyckats skrapa ihop minst antal röster kommer att få lämna tävlingen. Slutligen kommer vi att ha två personer som gör upp i finalen!

Varje fredagsfinal kommer ha ett eget tema vad gäller låtval, bara för att göra det hela mer intressant. Detta tema presenteras en vecka innan fredagsfinalen.

Temat för den första fredagsfinalen är Spotify TOP 100 Sweden! [ http://imgur.com/9KOmCHO ] Det är självklart fritt fram att göra egna tolkningar av låtarna.

Återigen, antingen Fragbite eller Nick någonstans i låten, kan vara i början eller slutet om ni känner för det. Mest för att det ska vara nyinspelat och lite ofilat, så att säga (så att folk inte enbart laddar upp låtar de spelat in sedan tidigare). Även för att stärka att det är ni som sjunger.

Bidragen skickar ni upp i den här tråden, jag laddar sedan upp dem på youtube och skickar upp en ny tråd nästa fredag där folk får fram till söndagen att rösta på sin favorit.

Deadline för bidragen nu är Torsdag 18/9! Om man inte får in sitt bidrag i tid, på grund av olika anledningar, har personer som tidigare röstats ut chansen att komma tillbaka! Mer info om det om det nu blir aktuellt.

PS. Skulle röstningarna vara så olidligt jämna att de hamnar på samma röster kommer jag själv att agera vågmästare och utifrån resultat skicka vidare den jag tycker presterat bäst!
Uppdatering skriven 19 September 2014, 09:27
Alright, två bidrag trillade in.. så vi kör en vecka till!

Temat är valfritt, bidragen ska vara inne senast 22:00 nu på torsdag ( 25:e september). Öppnar även upp anmälningarna för andra sökande. Skulle det bli fler än 10 bidrag agerar jag som jury och väljer ut de 10 bästa.

Tjockschmok och hayleyw är redan klara deltagare i fredagsfinalen då de var de enda som lämnade in bidrag i tid. Med detta sagt får de utan problem skicka in nya bidrag, men de sitter ändå säkert till att vara med bland de tio bästa!
Uppdatering skriven 28 September 2014, 21:09
Rösterna är räknade för den första fredagsfinalen och det är Lok3t, Tjockschmok, SK|sneezy och jag som lämnar tävlingen.

Till nästa fredagsfinal är det låtar inom temat ROCK som gäller. Det kan vara lugnare ballader till hårdare punkrock, det väljer ni själva. Ni får självklart ändra om texterna om ni känner för att göra en CS-låt eller liknande, allt är tillåtet men tänk på att hålla er inom rocken!

Deadline är nu på torsdag 2/10 klockan 21:00! Skulle det vara så att bidrag inte lämnats in från deltagare som gått vidare, är det fritt fram för personer som åkt ut tidigare att lämna in bidrag.

VIKTIGT: Låtarna ska skickas i PM till mig, för att göra fredagsfinalerna lite mer spännande. Då blir det så att folk hör låtarna för första gången istället för att ha lyssnat på dem flera dagar och det blir, förhoppningsvis, lite mer ös i fredagsfinals-trådarna. Så tänk på att inte länka bidragen här i tråden, utan skicka dem privat till mig!

Finns det frågor eller liknande är det bara att skriva dem här.
Föregående tråd
Nästa tråd

191 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 191 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..