×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
4

Har jag dåligt självförtroende eller en diagnos

Postat av Fjompen94 den 25 Augusti 2016, 18:26
38 kommentarer · 2 647 träffar
* Jag börjar bli nervös rodna på kinderna och halsen när jag utsätter mig för sociala situationer som bryter mitt vardagliga mönster (Från att vara arbetslös till att skaffa jobb)
* På jobbet har jag svårt att ta för mig och prata när jag träffar nya människor på grund av att jag tänker på att jag rodnar och det gör det hela jobbigt och sänker min självkänsla
* Jag analyserar ALLTING när jag är i sociala situationer med arbetskollegor t.ex. (Vad fan sa jag, hur tänker dom om mig, hur ska jag göra, beter jag mig på ett normalt sett nu) Går i min skalle, är så rädd för att göra bort mig.
* Jag HATAR matsaler, jag blir väldigt obekväm i matsaler, och tenderar att rodna upp som en tomat varje dag eftersom jag sitter med folk jag inte ''connectar'' eller har samma fritidsintressen som och känner mig utanför och det gör mig nervös och osäker'
* Att umgås med anhöriga funkar bra för mig och jag kan ta för mig och prata då. Men när nya människor poppar upp så blir jag genast osäker. Jag måste liksom kunna lära känna personen bra och en vägg ska brytas ner för att jag ska kunna ta för mig och prata med den personen bra.
* Jag har ingen bra självkänsla eller karaktär socialt, utan jag tänker på konsekvenser och vad alla ska tycka och tänka om mig, vad som är rätt och fel. Och jag flyter endast bara med strömmen.
* Det går ett world war 3 i min hjärna konstant på jobb, hemma vad människor som t.ex på mitt jobb tycker och tänker om mig och även hur jag ska bete mig i sociala situationer för att inte göra bort mig''

Har jag dåligt självförtroende eller en diagnos

197 personer har röstat
Föregående tråd

38 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 38 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..