×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-1

BRUDEN BRÅK HJÄLP!!

Postat av Gudeen den 17 Mars 2015, 02:47
58 kommentarer · 3 188 träffar
Hej! Nu är det så att jag behöver er hjälp...

Jag (född 96) min brud (född 98) har nu varit tillsammans i över ett halvår och nu är det så att jag och hon bråkar över en del SKIT saker. Såklart vet jag att i många förhållanden bråkar man en hel del så är det ju.
Men saken är den att jag tycker hon jämnt ska bli upprörd över SKIT grejer, hon ska alltid göra så stor grej av saker hela tiden vilket gör att jag blir så upprörd!

Tex,
Senaste gången när vi var hemma hos mig så hade vi verkligen skitkul tillsammans, vi låg i sängen o myste o såg på film, ja det vanliga ni vet.., kan tillägga att hon hade sovit över hos mig.
Sedan på förmiddagen när vi hade vaknat o låg där i sängen sa hon att hon var tvungen att åka hem. Kan tillägga att hon har ganska stränga föräldrar så det är dom som bestämmer hur länge hon får vara ute osv osv.

Nåväl, vi bestämde att vi skulle träffas senare på kvällen, och då sa hon men om vi ska göra det är det bäst att jag åker hem nu till mina föräldrar så att jag får gå ut o träffa dig ikväll...

Då tänkte jag, men jaa det låter som en bra ide, "gör det du"
Då sa hon att hon dock kunde ta tåget hem som går om en timme, men sen frågade hon mig ska jag ta tåget som går om en kvart eller en timme? Då sa jag, det är nog bäst om du tar tåget som går om en kvart på lite skämt, för jag ville ju att hon skulle vara kvar lite till.

Men då säger hon aa det är nog bäst att jag tar tåget om en kvart. Men sedan sa jag nej men ta tåget om en timme ist..

Då började hon bli irriterad och ba nej men jag måste ta tåget om en kvart..
Men jag ville ju att hon skulle vara kvar så jag tjatade, och då blev hon hur sur som helst på mig för att jag tydligen hade tvingat henne att stanna? Det ända jag gjorde var att tjata på henne.

Då blir hon sur och säger att jag är respektlös och säger att bara jag bestämmer hela tiden. Men sen ville hon ändå kramas med mig och så, så jag antog att det ändå var lugnt..

Men några minuter senare ringer hennes päron och undrar vart hon är och så, då blir dom skitsura för att hon inte hade åkt hem än.

Och det är då hon blir skit SUR på MIG , hon har väl ingen anledning att bli så sur på mig??! Hon säger gång på gång att det är jag som betett mig DÅLIGT, och jag bara ska få som jag vill hela tiden.., alltså vaah?

När jag rörde henne sa hon bara bort från mig och sa att jag var respektlös och bara för att jag vill få som jag vill hela tiden" Sen rusade hon helt random upp iväg från mitt rum uppför trappan och sa att hon skulle åka hem, sen frågar jag henne ska jag följa med upp? "Nej"

Sen när jag kommer upp gråter hon i trappan och jag fattar liksom ingenting varför hon håller på som hon gör..

Sedan kommer hon dock ner till mitt rum igen, och man ser hur ilsken och sur hon är, hon skriker till mig att vi måste prata. Och då var jag så trött på hennes beteende, hon kommer ner till mitt rum och börjar skrika på mig, så jag orkade verkligen inte med henne längre så jag sa som jag kände, nej jag orkar inte prata med dig sa jag, snälla kan du bara gå nu sa jag.

Då hävde hon ut sig bra då vet jag, nog bäst att vi tar en paus från varandra"

Jag rusade efter henne uppför trappan och när hon tar på sig skorna sa jag hejdå med en vänlig ton.
Hon svarade inte ens.
Jag upprepade, hallå ska du inte säga hejdå till mig??
Inget svar och så var hon borta.

Några timmar senare ser jag att hon skrivit till mig på facebook..

Hon frågade om jag ville träffa henne ikv och äta mat hos henne.

Alltså då blev man verkligen snurrig, det är över sånna här saker man blir förbannad över, att hon som jag nämnde i början ska göra skit saker till en sånn stor grej, överdriva.

Hon har inte rätt att bli så sur och sen leka världens snällaste på facebook och låtsas som att inget har hänt eller hur?

Nu har hon spammat mig på FB och jag har faktiskt inte orkat svara för jag vet inte vad jag ska säga till henne eftersom jag fortfarande är irriterad över det hon sagt till mig...

Så vad skulle ni gjort, sagt till henne om ni vore mig?
Är det värt att fortsätta satsa på henne?


Här är FB konversationen mellan oss.

Emelie: Vet du vad? Du är inte alltid så oskyldig
Lördag 16:05

Emelie: Är du här?
Lördag 18:03

Emelie: Ville du träffas ikväll eller??

Emelie: Du får komma hit och äta mat om du vill

Emelie: Så var han inloggad men svarade inte....

Emelie: Okej....

Emelie: Hallå?!?!?!

Emelie: Säg bara om du inte vill träffas så att jag vet
Lördag 20:25

Emelie: Okej tack för att du dissade mig. Men det gör inget. Det gör dock mig ledsen men jag får väl vara det istället. Du kan ju höra av dig sen om du vill eller ngt....
Söndag 18:26

Emelie: "I love you don't ever forget that"
för 10 timmar sedan

Emelie: Vill du träffas imrn? Jag kan svänga förbi Solna café så kan vi äta lunch eller ngt
för 6 timmar sedan

Emelie: ASSÅ PÅ RIKTIG PONTUS?!?! JAG BLIR GALEN!

Emelie: Hej

Emelie: Kan du svara om jag skriver till dig nu?

Emelie: Snälla älskling jag ber dig

Emelie: Ska du se på jordskott?

Emelie: Okej tack för att du iggar mig....
Emelie: hej
Jag: vad är det?

Emelie: Jag ville prata med dig...
Pontus: jaha okej

Emelie: Kan du träffas imrn?

Emelie: Typ äta lunch eller ngt
Jag: På riktigt vad är det du vill?

Emelie: TRÄFFA MIN POJKVÄN ANTAGLIGEN....

Jag: Okej, tack. Då vet jag
Skriv på kik ist

Emelie: Har du en mobil nu eller?

Jag: Jag skrev på kik

Emelie: Hur ser du på "oss"?
Jag: nu är jag här

Emelie: Vad är din syn på "oss"?
Jag: alltså va

Emelie: Förstår du inte hur jag menar? Ska jag förklara?

Emelie: Det jag menar är "vad anser du om vårt förhållande"

Emelie: Är du här?
Jag: ja

Emelie: Ska jag ta det som att du inte vill svara på min fråga?

Emelie: Det är helt okej. Jag kan inte tvinga dig

Emelie: Men vill du träffas imrn?

Emelie: Jag venne riktigt hur jag ska tolka det där... men jag ska försöka att sova snart
ska du sova snart, oki

Emelie: Jag har inte sovit sedan i lördags...
då är det nog bäst att du sover

Emelie: Det är lite svårt när man drömmer mardrömmar och gråter sig själv till sömns...
för 3 timmar sedan
Uppdatering skriven 17 Mars 2015, 11:14
Först och främst, tack för era åsikter!
lägger nu upp en uppdatering från facebook konversationen från natten/morgonen

JAG:
Förstår mig ärligt talat inte riktigt på dig. Du får sluta göra så STOR GREJ över saker hela tiden.
Du åkte hem på lördagen och vägrade säga hejdå, jag frågade dig vill du säga hejdå iaf, nej det ville du inte
Du säger till mig jag måste hem om 1 timme" eller så tar jag tåget som går om en kvart" eller vad du nu sa, då sa jag bäst om du åker om en kvart
Men sen så ville jag verkligen att du skulle stanna och då tjatade jag på dig att du skulle stanna, när du ändå hade sagt att du kunde stanna längre
Och då kallar du mig respektlös och att jag bara ska få som jag vill hela tiden?
Att det är jag som betett mig illa
Så bara för att jag ville att du skulle stanna hos mig längre säger du så till mig?
Sen trodde jag det verkade lugnt,
men efter ditt samtal från dina föräldrar
blev du ännu argare på mig
?

När du gått så ska du fråga om jag vill äta mat hos dig, som att ingenting har hänt..?!
ÄR DU helt seriös?
Tror du på fullaste allvar jag skulle vilja vara med dig då
du kan inte hålla på så här
jag orkar inte det

du drar från mitt hus säger inte hejdå
några timmar senare vill du vara med mig
godnatt

jag fick inte ens röra dig
du skrek bort från mig
för 5 timmar sedan

EMELIE:
Pontus jag sa hejdå. Och vet du varför jag stormade ut? Jo det var för att när jag satt i din säng så skrek du "bara gå, ut från mitt hus"

Och förstår du hur ledsen jag var. Jag ville åka hem för att då trodde jag att jag skulle få gå ut med dig på kvällen. Jag satt och tjatade och hoppades att de skulle tillåta det för att jag ville vara med dig. Som vanligt...

Jag hade ställt in mig på att åka hem och då var din avsikt att jag skulle missa bussen och det tycker jag inte om. För du brukar ofta göra så.

Jag har jätte svårt att lämna dig som det är och sedan så när du drar ner mig i sängen igen så blir jag sur på mig själv och dig för att du håller fast mig och jag tar ut min ilska på dig...

Jag försöker att sluta vara så arg och det har faktiskt minskat rätt rejält men ibland får jag mina utbrott ändå. Men jag jobbar verkligen med det

När du stack ut huvudet genom dörren så hörde inte jag vad du sa, sedan så sa du typ skit it och då tänkte jag "Han vill fortfarande att jag ska gå" och då gick jag hem...
—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Nu sitter jag på jobbet och ska svara på det hon skrivit till mig...
Fortsätt gärna skriva vad ni tycker!

Uppdatering skriven 24 Mars 2015, 14:30
Kände för att det var dags för en liten uppdatering!
För att ta allting från början blir min brud ofta upprörd över helt onödiga saker, hon ska jämnt avdramatisera saker och ting vilket leder till att ett onödigt bråk urartar vilket jag stör mig väldigt mycket på.

Hon nämner ofta för mig att "tror du inte jag kämpar med mitt humör eller"
"tror du jag valde att få sånt här humör eller"
"tror du inte det är jobbigt för mig eller" osv osv.

Jag förstår självfallet att det är jobbigt för henne men det är ingen bortförklaring direkt.

För 1 vecka sedan hade vi en konversation på facebook (min förra uppdatering) och då bad hon iallafall om ursäkt och att hon inte mådde bra för hon hade sårat mig.

Hon ville även träffa mig så hon kom till mitt jobb efter hon hade slutat så kunde vi talas vid om hur var och en kände. Det slutade med att jag frågade henne:
-Vad tycker du jag ska göra egentligen när du får dina utbrott? När hon får sina utbrott brukar jag inte argumentera emot för det skulle enligt mig bara göra saken värre, för dom gångerna jag gjort det har allting blivit ännu värre. När jag ställde den frågan nämnde hon att jag skulle säga åt henne att hålla käften och att hon skulle lugna ner sig.

Vad skulle ni sagt, Vad gör ni eller vad skulle ni gjort när eran flickvän får världens utbrott?



Nästa gång vi träffades var i fredags och då händer samma sak som vanligt, hon blir upprörd som vanligt och ska avdramatisera ALLTING.

Nu får ni en inblick om vad som hände:

Vi låg i min säng kramades, pussades ja ni vet.. allting var mer eller mindre perfekt. Sedan kände jag för att gamea ett tag och jag frågade henne om det var okej, och jaa det var okej, hon var fortfarande glad och så. Jag gameade runt 1h och när jag var klar la jag mig i sängen och kramades med henne och då var hon fortfarande väldigt glad.

Men det är då det händer då hon förvandlas till att vara hur glad som helst till att bli en helt annan person

Jag säger till henne att jag är hungrig och ska gå upp och göra nudlar. Då frågade hon mig om vi kunde ha sex innan, men då sa jag nääe, kan vi inte ha det efter att jag ätit för jag är väldigt hungrig!!?
Det är då hon blir en helt annan person.. , hon blir hur spydig som helst och irriterad som helst. Därefter när vi gick upp frågade jag henne snällt, "skulle du kunna ta kort på min rygg när jag flexar" Haha lite kul jag vet..

Då blir hon ännu mer irriterad på mig och bah jag ska jämnt göra som du vill..
Men hållå? Ingen tvingar dig, ingen har sagt att du måste göra det, varför ens bli ledsen över det?

När vi väl var uppe i köket frågade jag henne på skämt om hon skulle kunna göra nudlar till mig. (Jag visste att hon inte skulle göra nudlar till mig men ville bara höra vad hon skulle säga.) Och då hon ännu ledsnare. Jag förstår verkligen inte grejen, varför ska hon avdramatisera allting??! Vad jag än gör eller säger tar hon illa upp ,varför??!?

När vi gick ner och la oss i sängen igen frågade jag henne om hon ville ha sex så tog jag henne på fittan, men då tog hon bara bort min hand och sa bort från mig.

Sedan när jag frågade varför hon ska bli så arg sa hon bara:
"Jag är inte arg jag är bara ledsen och irriterad på dig" Sedan nämnde hon gång på gång hur dåligt jag hade betett mig. Jag förstår verkligen inte hur hon kan hålla på som hon gör.
Det slutar med att vi somnar osams.


När vi sågs nästa gång var på Söndagen, även då var hon hemma hos mig.
Det hela börjar med att jag ger henne en jättefin tröja som jag köpt till henne som hon blir väldigt glad över.
Därefter låg vi i sängen och kramades och pussades ett tag. Efter någon timme sa jag till henne att jag skulle gå in på datorn snabbt och kolla igenom lite album från min mobil på datorn och samtidigt höll jag på med min mobil lite grann.

Och från ingenstans får hon sitt utbrott och bah: "Kom och ligg med mig och pussa mig om du nu älskar mig" HUR KAN HON SÄGA SÅDÄR? MAN BLIR SÅ IRRITERAD, FÖRLÅT MEN HELT ÄRLIGT..? Jag hade bara varit borta från henne i några minuter. Varför säger hon ens sådär? Antagligen för att hon vill ha bekräftelse eller vadå, kan hon inte lita på mig ?!?

Därefter ska hon vara sur på mig resten av kvällen.

Nu får det räcka med skrivandet för idag. Men som sagt vad skulle ni ha gjort, och vad tycker ni om hennes beteende? Skriv gärna :)



58 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 58 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..