×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Counter-Strike: GO

Ny karta och nya skins — här är nattens patchnotes

3
En ny karta, stora förändringar på existerande kartor och en ny låda. Detta är lite av det goda vi fick under nattens uppdatering av Counter-Strike: Gobal Offensive.
En ny karta har lagts till under namnet Canals och denna tar plats i en historisk italiensk stad där två turistattraktioner är under attack. SEAL Team 6 tar sig an terroriststyrkan Phoenix, i hopp att rädda attraktionerna.

CT-sidan består av en stor och öppen yta medan den T-kontrollerade sidan är mycket mindre och ger möjlighet till ett flertal sätt att ta sig in till varje bombplats. Bombplats A är placerad i den öppna CT-sidan som gör det enkelt för spelare att använda sig av smokes och rifles, medan B är placerad inomhus.

Kanalen under bombplats B utgör en hel del möjligheter för terroristerna.
Kanalen under bombplats B utgör en hel del möjligheter för terroristerna.

Utöver en ny karta har VALVE inkluderat en uppdatering av terroriststyrkan Phoenix spelarmodeller samt en ny låda. Den nya lådan innehåller 17 skins designade av användarna och om turen är med finns chansen att få en kniv. Knivarna kommer från den andra upplagan av Chroma-knivar.

"Made water outside the map deeper (Thanks hollandje!)
Sluta slösa tid på skit som detta, och fixa det som faktiskt är viktigt. Suck", skrev Astralis spelare Peter "dupreeh" Rothmann via Twitter om uppdateringen..

Vill du ta en närmare titt på alla förändringar från nattens uppdatering så finner du dem här nedan.

    [CSGO]

  • Released Canals, available in all game modes.
  • Visually upgraded the Phoenix Terrorist player model.
  • Added the Spectrum Case, featuring 17 community designs. In the Spectrum Case, the rare special item will be the second generation of knives in Chroma finishes.

  • [AUDIO]

  • Improved performance when using HRTF.
  • Fixed some cases where grenade sounds wouldn’t play when they should.

  • [MISC]

  • Fixed teammate color problem when teammates select an invalid color.
  • cl_drawhud_force_radar can have three values: -1 to force draw no radar, 0 default, 1 to force draw radar even if other HUD is disabled.
  • cl_drawhud_force_deathnotices can have three values: -1 to force draw no deathnotices, 0 default, 1 to force draw deathnotices even if other HUD is disabled.
  • Added option to Game Settings to set Team ID to Always On ( cl_teamid_overhead_always ). Server can disable with sv_teamid_overhead_always_prohibit.
  • Added binding to Show Team Equipment ( +cl_show_team_equipment ) that will show teammates’ full Target ID, including equipment. Server can disable with sv_show_team_equipment_prohibit.
  • func_rotating objects no longer freeze and spam server console after rotating 1000 times.

  • [MAPS]

    Nuke
  • Thinned out corner when coming into hut from lobby, making it easier to peek into A site.
  • Bullets now do more damage when shot through walls in hut.
  • Raised rollup door in Mini, making it easier to see towards rafters.
  • Removed three boxes on top of blue container near garage.
  • Reduced C4 explosion radius from 500 to 400 units (Thanks NaVi!)
  • Made water outside the map deeper (Thanks hollandje!)

  • Cobblestone
  • Raised arch on CT side of long A.

  • Italy
  • Fixed some boost exploits.
  • Railing on top of boost position near T bridge no longer blocks bullets.

  • Cache
  • Various bug fixes

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..