×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Counter-Strike: GO

Ny större CS:GO-uppdatering

1
Klistermärken, rekyl- och movement-justering samt ett nytt sätt att kasta granater på med mera har lanserats i en ny uppdatering till CS:GO.
Inatt lanserades en sprillans ny, och förhållandevis innehållsrik, uppdatering till Counter-Strike: Global Offensive. Uppdateringen rör både på gameplay och den ack så populära skins-delen av CS:GO.

Ett nytt sätt att kasta granater

Den största förändringen rent gameplay-mässigt är att granaterna fått sig ett alternativ när det kommer till att kasta dem. Vid ett klick på secondary fire-knappen (mouse2 som standard) kastas granaten blott några centimeter, vilket säkerligen kan skapa intressanta möjligheter i olika situationer. Vid kombination av det vanliga kastet och secondary fire-kastet finns någon sorts mellandistans för hur långt granaten flyger. Se en video på de olika granatkasten här.

Deaglen buffad

När det kommer till rekyl finns det säkerligen en hel del spelare av det mer inbitna slaget som kommer att bli glada. Desert Eaglen, som ju haft en omtalat oprecis rekyl vid snabba skott, har nämligen fått sig en uppåtsving. "Improved Desert Eagle accuracy recovery" är orden utvecklarna skriver ner, vilket innebär att man inte längre behöver vänta lika länge för att nästa deagle-skott skall gå rakt.

Movement tweakat — springskjut nerfat

När vi ändå är inne på ämnet kan det vara värt att nämna att utvecklarna höjt rekylen för om man springer och skjuter. Detta är något som har setts klagomål om bland annat här i Fragbites forum, och kommer med största sannolikhet gynna försvararna i matcher. Man har dock även justerat det så att vapnen får aningen bättre pricision när man smyger framåt, vilket kan tyda på det motsatta. Utvecklarna har även tullat på sv_airaccelerate genom att öka det en aning.

Justeringar på kartor

Utöver ovanstående har man även finslipat lite på spelets kartor, några saker som tidigare använts i matcher. På mirage har man bland annat nu lagt till en låda som möjliggör den klassiska peeken från länk/mittslope/connection (kärt barn har många namn) till A-hus-öppningen. (Se bild). Man har även gjort så att man inte kan skjuta igenom springorna av metall-skyddet mellan mitt-balkongen, mer känd som "CPL", och rummet bredvid utan att skyddet rasar.

På Dust2 har man även löst buggen som gjorde att man kunde sitta på osynliga kanter vid kurvade hörn, något som relativt nyligen blev uppmärksammat. Skönt för alla anti-trolls är att man nu även har nerfat kyrk-klockan på Inferno så att man som mest kan höra ett "ding" i sekunden!

Klistermärken till dina vapen

Sedan lanseringen av Arms Deal, där skins till vapen introducerades för CS:GO-scenen, har det varit en av de hetaste funktionerna i spelet. Detta utökas nu med klistermärken. Precis som med vapenlådor kommer kapslar med klistermärken, kallade Sticker Capsules, droppas efter matcher. Dessa går att öppna med nycklar som kostar 0,75 euro styck. Tanken är att man skall kunna skapa egna så kallade "stickers" i framtiden, vilket säkerligen kan gynna större lag och organisationer.

Alla spelare har olika färger

Tidigare har det, enligt Valve, varit svårt att hålla reda på vem som är vem på radarn under competitive-matcher av olika slag. Detta har man nu löst genom att ge alla en färg som representerar dem på radarn.

Nedan finner ni en komplett changelog för nattens uppdatering.
    Release Notes for 2/5/2014


    [ STICKERS ]

    - Added Sticker Capsules. Each capsule contains one sticker out of a series of sticker designs.
    - Sticker Capsules can be received as drops at the end of matches, and are opened using a Sticker Capsule Key.
    - A sticker can be applied to any gun, and each gun can hold multiple stickers.



    [ MISC ]

    - Several adjustments to improve performance for a range of hardware configurations.
    - Ended Operation Bravo.
    - Overpass and Cobblestone maps are now available to everyone.
    - Removed the following items from the store:
    — Season's Gifts. They are still marketable on the Community Marketplace and remain fully functional.
    — Operation Bravo Passes. They are still marketable on the Community Marketplace and can be redeemed for an Operation Bravo Coin.
    - Doing an ent_create now orients the created entity opposite the player's orientation so it's facing the player.
    - Added a new material type called 'Lightmapped_4WayBlend' that can be used on displacements. Documentation can be found here: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Lightmapped_4WayBlend
    - Added more diagnostic information for buffer overflows in network channel.



    [ UI ]

    - Removed rouge [sic] pixel on mode map selection UI.
    - Added player teammate colors in Competitive Mode that displays a unique color per teammate in the radar, playercount panel, scoreboard and the arrow over their head (can be toggled offline with cl_cmm_showteamplayercolors).
    - Reduced translucency of avatars in playercount panel and did some minor visual updates.
    - Enemies icons on radar are now a different shape than teammates.
    - Hostages on radar now have an H in the dot and never rotate.
    - Added sort method 'Equipped' to the Inventory.
    - Added a setting to Game Options that allows hiding Team Tags in death notices.
    - Team tags now scale to fit in the scoreboard and no longer overlap ping or get get cut off.
    - Fixed an issue where sometimes no live games could be found in the Watch panel for the first minute after game launch.



    [ GAMEPLAY ]

    - All grenades now have a secondary fire that throws an underhand grenade a short distance in front of the player.
    — Secondary fire can be combined with primary fire to precisely adjust the strength of the throw.

    - Weapon balance has been adjusted:
    — Improved Desert Eagle accuracy recovery
    — Improved Sg553 and AUG rates of fire.
    — Improved Sg553 and AUG scoped control ( reduced inaccuracy and recoil ).
    — Increased movement inaccuracy on all automatic weapons by 50%.
    — Movement inaccuracy when walking is now calculated differently, resulting in better walking accuracy across the board.
    - sv_airaccelerate has been slightly increased.



    [ MAPS ]

    - Mirage

    — Fixed a bug where you could peek over a crate at CT stairs.
    — Added a peek position in Bombsite A connector, towards Palace exit.
    — Clipped benches inside palace.
    — Fixed some boost/exploit spots (Thanks F3RO!).
    — Breakable metal panels can no longer be shot through without triggering break effect.
    — Made it easier to get into hole leading to CT sniper window.
    — Made it easier to move over cart leading to B route from CT spawn.
    — Reworked cover in Bombsite A.
    — Reworked cover in Bombsite B.



    - Overpass

    — Changed cover in playground.
    — Fixed smoke sorting on water.
    — Made players easier to see in park connector stairs.
    — Raised upper park divider to prevent peeking over it.
    — Increased ambient lighting.
    — Made bridge near Bombsite B twice as wide.
    — Made it easier to spot players in T side of canal.
    — Simplified the layout of Bombsite B slightly.
    — Removed small tree at CT side of upper park.
    — Blocked visibility through truck in Bombsite A.
    — Tweaked soundscape.
    — General optimizations.



    - Inferno

    — Fixed a bug where players could get stuck in ceilingfans.
    — Fixed some areas where thrown C4 could get stuck.
    — Increased brightness slightly in hallway leading to balcony in Bombsite A.
    — Fixed gaps that players could see through in Bombsite B.
    — Made wall penetration in construction more consistent (Thanks Pawlesslol!).
    — Nerfed the refire rate on the churchbells (changed from infinite dings per second to 1 ding per second).
    — General optimizations.



    - Dust 2

    — Removed dark texture near tunnel stairs.
    — Removed sky collision over building near T spawn.
    — Covered up shadow that looked like a player near CT spawn.
    — Fixed invisible ledges on curved corners.



    - Assault

    — Fixed various graphical bugs.
    — Fixed bugs related to prop_physics_multiplayer.
    — Added a CT van to CT spawn.
    — Fixed an exploit where players could get out of the map.

Vad tycker/tror du om den nya uppdateringen?

617 personer har röstat

80 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 80 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..