×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Guld for the luls(UPDATE)

Postat av Pabben den 5 Januari 2010, 03:01
1 092 kommentarer · 1 492 träffar
Guldtråd #1 http://www.fragbite.se/?thread ID=714984
Guldtråd #2 http://www.speedyshare.com/Uvy Xd/WOTLK.rtf (copypaste @wordpad)


Och detta blir du guldtråd #3. Har inte surfat aktivt på Fragbite sedan 2010 då tråden skrevs, slutade spela runt s7 först, började spela s11 på nytt konto, ett par månader senare drog jag goldcap på Shattered Hand EU, sålde kontot vid mars, nyligen släpptes mop och eftersom duden som köpte konto bara ville ha mitt guld och mina 5 guildbanker så fick jag tillbaka kontot på förfrågan men utan guld!


SÅ, nu har jag börjat på nytt i princip men jag har iallafall kvar mina characters och professions men börjar på 0 guld.

Kommer edita tråden i intervaller när jag känner för det! Uppdaterar nog idag.

Ekonomi styrs utav supply and demand, ingame och irl.
Det är en ny expansion, mycket är nytt, många har börjat spela och därmed sker det en inflation på auction house, det är högre supply än demand fetersom många farmar och säljer men inte tillräckligt många som vill köpa=priserna på auction house blir billigt eftersom folk undercuttar ner itemet billigare och billigare när ingen köper, det sker mindre sales vs. auctions upplagt.


Glyphs är ett bevis på hur supply and demand funkar, glyphs är enkelt att crafta, enkelt att sälja och ganska enkelt att hantera. Eftersom det är ny expansion med nya talents och även en ny klass, så är inscription väldigt bra, OM supplyet inte hade varit så högt.
Det är hype över MoP så det är många som spelar och många som säljer saker vs. det kommer vara om ett par veckor kanske månader, därför när saker är billigt ska man köpa, den simplaste logiken
utav goldmaking, buy low sell high.


Jag köper alla glyphs under 10g och slänger in dem i guildbanken, för om ett par veckor eller månader så kommer supplyet och hypen att minska och demandet öka, då har jag en jävla massa prylar att sälja till högre priser, varför? Supply and demand 101. Visst kommer glyphs alltid att säljs mycket av och därför är Inscription imo den sämsta professionen att använda som goldmaking.


JC>Enchanting>Alchemy& gt;LW/BS>Inscription.
tip for free, satsa på att köpa mats såsom herbs och ores när många overfloodar auction house. Folk har lagt ut flera tusen auctions @green leaf ifrån 15-20g bara för at det är högt supply och lågt demand, hur enkelt som helst att farma. Men om ett par veckor/månader kommer folk sluta farma eftersom de är lvl 90 och bryr sig mer om att skaffa gear, raida och lira arena osv förutom "srs" farmers/botters, men.

Vet inte hur folk reagerar till screenshots men när jag började med auctionhouse så var det att kolla på andra som motiverade mig, läste bloggar och forum osv.
Men tyvärr så kan det uppfattas negativt också så vill ni se screenshots eller inte, säg till.


Detta första man bör kolla på när man ska börja lira AH så är det charactern, realm och guld.
På charactern är det bra om du har professions, 20+ bagslots och banken, det är även bra om du har en egen guildbank.


Realms diffar väldigt mycket eftersom allt styrs av supply and demand, är det 70% horde och 30% alliance så är grejer billigare hos horde och dyrare hos alliance.
Varför? Jo, horde har fler spelare vilket ger ett högt supply by default, högt supply innebär många items, beroende på demand så kommer priset att vara högt eller lågt.


Om vi tittar på ghost iron ore på Auction House så kan man enkelt se att det är högt supply och medium/high demand, itemet är lätt att skaffa och det är många som behöver, hade supplyet varit lågt som White trillium ore så hade ghost iron ore varit dyrare.

Bra tråd?

697 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

1 092 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar