Gör denna tråd eftersom ungefär 500 trådar varje dag kommer upp där det handlar om blocks .
nu kommer jag skriva steg för steg hur du ändrar models .
–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;––––-
Börja med att ladda hem half-life model viewer (
http://www.slackiller.com/hlpr ograms.htm )
Sen öppnar du det programet och trycker på File->Open/Load Model och väljer blocket du vill ändra (t.ex bm_block_bhop.mdl) då får du upp den bilden och då trycker du på TEXTURE och sen Export.
–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;
Spara filen till bm_block_bhop och som en bmp fil.
sen öppnar du den i photoshop och Bild -> Läge och ändrar till 32 bit sen ändrar du till hur du vill . sen innan du sparar den gör du till 8 bit igen eller 16 bit . då öppnar du den bmp fil i Halflife Model Viewer genom Texture->Import
–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;-
sen texture->Save Model och spara den som bm_block_bhop och översett den gamla.
döp om den sen till typ bm_block_bhop1
Sen gå in i Cstrike/Addons/amxmodx/scripti ng/blockmaker_v3.51.sma och söker upp där det står BlockModels . där ändrar du från models/bm_block_bhop.mdl till /models/bm_block_bhop1.mdl. sen sparar du den filen och drar in hela filen i Compiler . sen i mapen Compiled får du en amxx fil , lägg den i Plugins . Då borde allt funka !
om nåt går fel så skriv i tråden eller msga.