I September presenterade Riot Games att de inlett ett samarbete med Louis Vuitton. Det franska modehuset skulle bland annat tillverka en väska till pokalen kallad Summoner's Cup, som tilldelas vinnaren av årets största turnering, Worlds. Sedan dess har det även dykt upp ett skin till hjälten Qiyana, designat av Louis Vuittons chefdesigner Nicolas Ghesquière.
Samarbetet stannar dock inte där. Nu har nämligen Louis Vuitton även släppt en hel kollektion inspirerad av League of Legends. Totalt finns nu 34 produkter uppe på det franska modehusets hemsida under kollektionsnamnet, LVxLoL: The Collection. Vill du säkra ett plagg, en väska eller en accessoar så får du se till att ta med den stora plånboken. En T-shirt med hjälten Qiyana på bröstet kostar nämligen lite drygt 5 000 svenska kronor.
Kollektionens dyraste plagg, en läderjacka, kostar dryga 44 000 kronor. Ska man tro de flesta Redditanvändarna på forumets League of Legends-del så kommer det inte att bli någon direkt rusning till det hela. En som ändå tror att produkterna kommer att sälja är expertkommentatorn Indiana "Froskurinn" Black som på Twitter skriver att hon tror att det, framförallt i Kina, finns en hel del spelare som redan i nuläget äger liknande lyxprodukter och därför kommer att tilltalas av samarbetet och den nya kollektionen.
Samarbetet stannar dock inte där. Nu har nämligen Louis Vuitton även släppt en hel kollektion inspirerad av League of Legends. Totalt finns nu 34 produkter uppe på det franska modehusets hemsida under kollektionsnamnet, LVxLoL: The Collection. Vill du säkra ett plagg, en väska eller en accessoar så får du se till att ta med den stora plånboken. En T-shirt med hjälten Qiyana på bröstet kostar nämligen lite drygt 5 000 svenska kronor.
Kollektionens dyraste plagg, en läderjacka, kostar dryga 44 000 kronor. Ska man tro de flesta Redditanvändarna på forumets League of Legends-del så kommer det inte att bli någon direkt rusning till det hela. En som ändå tror att produkterna kommer att sälja är expertkommentatorn Indiana "Froskurinn" Black som på Twitter skriver att hon tror att det, framförallt i Kina, finns en hel del spelare som redan i nuläget äger liknande lyxprodukter och därför kommer att tilltalas av samarbetet och den nya kollektionen.