Större delen av League of Legends utspelar sig på Summoner's Rift och är basversionen av spelet. Genom åren har dock Riot Games testat ett flertal andra modes som till exempel Dominion som är ett "king of the hill"-mode. De har till och med ett brädspel under namnet "Mechs vs Minions", men de har hittills aldrig provat på ett "fånga flaggan"-mode. Dan Tripp från dbltap.com kan ha kommit på ett sätt att skapa just denna spelform.
Summoner's Rift är på tok för stor för ett sådant mode, men det hade säkerligen fungerat på till exempel Twisted Treeline. Flaggan skulle kunna placeras på något av altarna alternativt att varje lag fick chansen att själva placera ut flaggan någonstans på deras sida av kartan innan matchen börjar. Torn skulle bara försvåra spelet, så de skulle tas bort, och det bästa hade varit om det blev ett "bäst av tre kartor"-mode. Laget som tar det andra lagets flagga till sin sida av kartan vinner och sedan byter lagen sida tills det ena laget får två vinster.
Läs hela Tripps tankegång här
dbltap.com
Summoner's Rift är på tok för stor för ett sådant mode, men det hade säkerligen fungerat på till exempel Twisted Treeline. Flaggan skulle kunna placeras på något av altarna alternativt att varje lag fick chansen att själva placera ut flaggan någonstans på deras sida av kartan innan matchen börjar. Torn skulle bara försvåra spelet, så de skulle tas bort, och det bästa hade varit om det blev ett "bäst av tre kartor"-mode. Laget som tar det andra lagets flagga till sin sida av kartan vinner och sedan byter lagen sida tills det ena laget får två vinster.
Läs hela Tripps tankegång här
dbltap.com