Riot Games personal är oftast behjälplig och räcker gärna ut till communityn för att få feedback på vad de än planerar. Nu har Andrei "Meddler" van Roon valt att skina lite ljus på hur framtidens supports kan komma att se ut. Först och främst förklarar han att teamet just nu leker runt med "per ability"-inställningar för healing och sköldar. Han fortsätter med att berätta att de flesta support-itemsen kommer att bli dyrare då supports fått en förbättrad ekonomi i senare patcher.
För att en support-spelare inte ska bli inaktiv eller att rollen ska bli "tråkig" hoppas Riot göra om lite av deras förmågor. Van Roon nämner specifikt Janna och Lulus sköldar vars risk inte direkt matchar vad de får tillbaka. Det kan hända att dessa abilities får en lägre tid eller att Riot gör ännu osagda förändringar i hopp om att hålla supportsen aktiva och "på tårna". Gällande de större förändringarna Riot hoppas göra är att ta en titt på hur supports får sitt guld och XP. Dessutom vill Riot att supportsen ger mindre styrka till marksmen-spelare. Det vill säga att en support inte helt ska ta bort en AD Carrys svagheter.
Läs hela tråden här
leagueoflegends.com
För att en support-spelare inte ska bli inaktiv eller att rollen ska bli "tråkig" hoppas Riot göra om lite av deras förmågor. Van Roon nämner specifikt Janna och Lulus sköldar vars risk inte direkt matchar vad de får tillbaka. Det kan hända att dessa abilities får en lägre tid eller att Riot gör ännu osagda förändringar i hopp om att hålla supportsen aktiva och "på tårna". Gällande de större förändringarna Riot hoppas göra är att ta en titt på hur supports får sitt guld och XP. Dessutom vill Riot att supportsen ger mindre styrka till marksmen-spelare. Det vill säga att en support inte helt ska ta bort en AD Carrys svagheter.
Läs hela tråden här
leagueoflegends.com