Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Webbdesign!

Postat av Destroy-Mats den 11 Maj 2006, 18:25
21 kommentarer · 58 träffar
Hej kära fragbajtare.

Jag är en glad liten pojke som under våren har läst kursen Webbdesign (100p). Kursen går mot sitt slut och som sista uppgift ska vi redovisa en hemsida. Eftersom jag är ambitiös vill jag lyckas göra en riktigt bra sida och tar därför hjälp av er.

Vad är det som gör en hemsida bra och vad gör den dålig? Vad är bra att ha med och vad bör man undvika? Vilken är er favoritsida och vilken ogillar ni skarpt?

Ge mig era synpunkter är ni snälla.

Jag sitter rätt mycket med PS och gillar att göra bilder av olika slag. En del har säkert redan sett dem eftersom de har förekommit här i forumet. Därför tänkte jag göra en sida med mina bilder och jag tänkte också erbjuda folk att köpa hemsidor, skor ( :] ) och liknande. Något portfolio-liknande helt enkelt.

Jag har tänkt att båda skapa utseende och kod i PS och imageready. Saken är bara den att jag inte hunnit bli så duktig på imageready ännu så jag behöver hjälp med några saker

1. Hur gör jag en rollover-bild med en animation? Alltså hur gör jag så att en animation startas när man håller musen över. Så att övergången mellan bild ett och två blir jämn.

se menyn till höger på denna sida http://www.sonsofthestorm.com /

2. Hur gör jag så att man scrollas ner till mitten av sidan när den öppnas i webläsaren?

Se denna sida http://www.sonsofthestorm.com/ personal_samwise019c.html#gall ery . (Notera scrolllisten.)

3. Hur gör jag en länk som stänger sidan?

4. Hur gör jag en länk som tar mig till toppen av sidan. Ungefär som ett bokmärke.

Tack för er hjälp.
Föregående tråd
Nästa tråd

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..