Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Internet kopplar ur och återansluter

Postat av Obeliskz den 14 Juni 2013, 21:09
0 kommentarer · 205 träffar
Hej,

vet inte om det här hamnar i rätt forum, men jag beskriver mitt problem ändå.

Jag har ett trådlöst anslutning till min router. De senaste två veckorna så har internet på den här datorn varit seg (haft hög ping i spel) eller så har den kopplats ur och återanslutit in till nätverket. Det händer så ganska ofta, ungefär en gång varje 2 minuter.

Jag hade ju googlat runt lite och de flesta av resultaten sa till mig att jag borde uppdatera mina drivrutiner till mitt nätverkskort. Det gjorde jag, och det hjälpte inte. Sen ibland så är det ett rött kryss, som menar att det inte finns nåt nätverk i närheten. Men när jag använder felsök problem så får jag anslutning..innan anslutningen kopplar ur och återansluter igen.

På felsök problem resultaten så står det att det var ett problem med trådlöst anslutning eller åtkomstpunkt.

Jag vet inte vad jag ska göra, vill gärna försöka få bort det problemet.

Jag använder Windows 7 64-bit och har D-Link DWA-556 Xtreme N PCIe Desktop Adapter #2 som nätverkskort.

Tack i förhand
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..