×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Lagg endast i CS:GO

Postat av ewonyy den 17 December 2017, 18:38
2 kommentarer · 1 467 träffar
Hej! Går rakt på sak. Jag laggar så fruktansvärt mycket i vissa perioder i CSGO. Stundtals när jag spelar så ligger jag STADIGT på 5 ping exakt som det ska vara, MEN ganska ofta så kan min ping gå upp till 120~ helt plötsligt och då börjar jag lagga något fruktansvärt, det bara studsar när jag försöker ta mig framåt. Jag har provat att tagit fram kommandotolken på datorn och skrivit in ping 8.8.8.8 för att se där hur det ligger till med min MS och loss% och ibland ligger jag stadigt på 2ms men ibland upp mot 120ms, så otroligt svajjigt.
Jag har också testat att göra samma sak med andra spel som t.ex PLAYERUNKNOWN BATTLEGROUND och där är det inget lagg what so ever, där ligger jag alltid stadigt på 2ms. Alltså är det ENDAST CSGO som jag laggar för mig?
Det ska även tilläggas att jag nyligen har skaffat en ny dator för knappt 1 vecka sedan som har bra speccs med en i5 7600k och ett 1060 grafikkort så där BORDE inte problemet ligga. Men på min förra dator jag hade kände jag inte detta lagg som kan dyka upp från ingenstans. Min internetleverantör är CSAM och jag har 100mbit, kör även med sladd och inte trådlöst.
En ytterliggare sak som ska tilläggas är att innan detta lagg dök upp så hade många folk runt mitt område väldigt mycket problem med deras internet också som då har samma internetleverantör som mig och många satt utan internet i någon dag. Då ringde jag till CSAM och och sa att vi inte hade något internet osv.. Och då förklarade han att dom hade slagit ihop sig med STADSNÄTET och att det var fler som hade problem med deras nät. Så jag väntade någon dag och så funkade internet tillslut. MEN det var efter detta som jag upptäcker dessa lagg som jag får då och då, men eftersom jag inte är så kunnig så vet jag inte om det är min dator, routern eller CSAM som är problemet. Har testat nästan alla standardsaker som man kan göra som att t.ex starta om routern, jag har installerat om hela CS osv.
Så finns det någon kunnig här inne som kanske vet var problemet kan ligga om det nu INTE är CSAM som är problemet. Vad kan det annars vara?
Laggar ingenting när jag är ute och surfar på internet..
Tack på förhand!

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..