1
Gråskärm, datorn fryser vid videouppspel
Postat av EDBERG89 den 8 Februari 2010, 00:59
0 kommentarer · 349 träffar
Hej! har nyligen inköpt 1 nytt grafikkort, funkar som klockan dock med ett undantag, då jag spelar upp .isofilmfiler och hdfilmer så blir skärmen efter en stund helt grå eller så fryser datorn helt. Har då ingen kontakt med några knappar på tangentbordet, ej heller musen på något sätt.
Vad kan vara fel?
Jag har gjort diskdefragmentering och virussökning, låter cccleaner söka genom datorn dagligen och har tankat mediaplayer classic för att lösa videoproblemet för hd och .avifiler, dock vid uppspelning av .iso med vlc så uppstår dessa problem. att spela upp hd med vlc fungerar ej heller ska tilläggas, därpå media player classic-lösningen.
Även i webläsaren har jag problem, tex youtube och movievault, i de fallen så fastnar inte datorn utan den blir väldigt väldigt seg.
Vad är det som händer? Jag har kollat så alla fläktar fungerar så det bör ej vara ett kylningsproblem, kollat sladdar och dyl.
Edit; Mina datorspeccs ligger på min profil.
Experthjälp, någon?
Speccs:
Mouse; Razer Deathadder
Mousepad; Razer Mantiz Control
Keyboard; Razer Tarantula
Headset; Plantronics Gamecom 777
Soundcard; Soundblaster X-Fi Extreme audio
Ram; 2gb ram
CPU; Intel i5 Quad
Graphics; XFX Radeon HD5770 1 Gb
Monitor; Samsung 226 cw 22(2 ms).
Vad kan vara fel?
Jag har gjort diskdefragmentering och virussökning, låter cccleaner söka genom datorn dagligen och har tankat mediaplayer classic för att lösa videoproblemet för hd och .avifiler, dock vid uppspelning av .iso med vlc så uppstår dessa problem. att spela upp hd med vlc fungerar ej heller ska tilläggas, därpå media player classic-lösningen.
Även i webläsaren har jag problem, tex youtube och movievault, i de fallen så fastnar inte datorn utan den blir väldigt väldigt seg.
Vad är det som händer? Jag har kollat så alla fläktar fungerar så det bör ej vara ett kylningsproblem, kollat sladdar och dyl.
Edit; Mina datorspeccs ligger på min profil.
Experthjälp, någon?
Speccs:
Mouse; Razer Deathadder
Mousepad; Razer Mantiz Control
Keyboard; Razer Tarantula
Headset; Plantronics Gamecom 777
Soundcard; Soundblaster X-Fi Extreme audio
Ram; 2gb ram
CPU; Intel i5 Quad
Graphics; XFX Radeon HD5770 1 Gb
Monitor; Samsung 226 cw 22(2 ms).