×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Myrdrottningar

Postat av Nashua den 2 November 2009, 12:28
22 kommentarer · 8 244 träffar
Hej! Det här är nog den konstigaste och osmartaste fråga ni har läst på länge men denna fråga har lett till många sömnlösa nätter. Jag har inte heller lyckats få tag i någon som vet svaret och min käre vän google har svikt mig också!

Nu till min fråga, hur tillkommer Myrdrottningar?

Sånt jag vet just nu som förvirrar mig:
Myrdrottningen i en myrstack har ju sex med en vanlig myra(äter upp honom sen också om jag har fattat rätt) och sen föder hon massa små myror med lite olika roller.(ingen drottning) Men jag har ALDRIG hört talas om hur myrdrottningen kommer till, föds den också av myrdrottningen? Varje myrstack har ju bara en myrdrottning, om den nu skulle födas av myrdrottningen själv så skulle det ju bli 2 av dem. Eftersom jag inte tror att drottningen låter den nya drottningen få fly och starta en ny myrstack som ger konkurrenter till sin egen myrstack. Hur som helst så har jag ingen aning vad jag snackar om just nu så nu är det upp till er fragbite! HJÄÄLP mig att svara på denna jobbiga fråga!

mvh nicke
Föregående tråd
Nästa tråd

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..