1
Vad gott kan ateismen skänka männniskan?
Postat av Fick en Snilleblixt den 19 Januari 2008, 23:46
695 kommentarer · 706 träffar
.
ATEISM och GUDLÖSHET, vad leder det till?
Förutom sjäviskhet, arrogans, girighet, hat och meningslöshet...
STALIN, HITLER, POL POT och MAO ZEDONG, var det människor att se upp till?
ATEISTER och PSEUDORELIGIÖSA HYCKLARE:
Om man kallar sig för religiös men samtidigt mördar och slaktar människor och djur i Guds Namn, vilket ju går emot Guds vilja, så har man diskvalificerat sig från att överhuvudtaget få kalla sig för religiös, med tanke på att man dömer personen efter dess handlingar...då är man bara en pseudoreligiös hycklare!
Religionen undervisar människan kring Gudskärlek och kärlek till sin nästa och allt levande, och ger oss själar en väg att ta oss tillbaka Hem till den eviga andliga världen, Guds rike, där vi andevarelser hör hemma!
Varför är SJÄLVMORDS-frekvensen så hög i atesistiska länder, om ateismen nu skulle vara något gott för människan?
http://en.wikipedia.org/wiki/I mage:Suicide_rates_map.svg
TILL DISKUSSION:
Vad gott kan ateismen skänka människan?
Vad säger ni, kära vänner?
Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)....Herren vare med er!
Aum, Om tat sat, Hare Krishna
Eder evigt tillgivne,
Fick en Snilleblixt
.
ATEISM och GUDLÖSHET, vad leder det till?
Förutom sjäviskhet, arrogans, girighet, hat och meningslöshet...
STALIN, HITLER, POL POT och MAO ZEDONG, var det människor att se upp till?
ATEISTER och PSEUDORELIGIÖSA HYCKLARE:
Om man kallar sig för religiös men samtidigt mördar och slaktar människor och djur i Guds Namn, vilket ju går emot Guds vilja, så har man diskvalificerat sig från att överhuvudtaget få kalla sig för religiös, med tanke på att man dömer personen efter dess handlingar...då är man bara en pseudoreligiös hycklare!
Religionen undervisar människan kring Gudskärlek och kärlek till sin nästa och allt levande, och ger oss själar en väg att ta oss tillbaka Hem till den eviga andliga världen, Guds rike, där vi andevarelser hör hemma!
Varför är SJÄLVMORDS-frekvensen så hög i atesistiska länder, om ateismen nu skulle vara något gott för människan?
http://en.wikipedia.org/wiki/I mage:Suicide_rates_map.svg
TILL DISKUSSION:
Vad gott kan ateismen skänka människan?
Vad säger ni, kära vänner?
Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)....Herren vare med er!
Aum, Om tat sat, Hare Krishna
Eder evigt tillgivne,
Fick en Snilleblixt
.
Vad gott leder ateism till?
243 personer har röstat