×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

jätte-roliga bus! Måste läsas

Postat av Tajjtan den 17 Mars 2006, 13:35
19 kommentarer · 47 753 träffar
Några tips på jätteroliga bus!


Skriv ett brev på datorn eller på en skrivmaskin (så att det inte går att känna igen din handstil). Skriv så här: "Lägg en miljon i den här brevlådan innan imorgon, annars händer det något hemskt..." Du kan själv hitta på något hemskt att hota med. Längst ner på brevet skriver du jättelitet: "Titta på andra sidan". Och när man vänder på brevet så ska det stå: "Äsch, jag bara skojade!" Lägg sedan brevet i din grannes brevlåda. Jätteroligt!


Ägglur !

Om man har ett kokt ägg kan man försiktigt dela på det med en kniv. Sedan tar man bort äggulan och sätter dit en köttbulle istället. Sätt försiktigt tillbaka den andra ägghalvan. När någon biter i ägget tror de att det ska vara äggula i. Gissa om de blir förvånade!


köttig chokladboll!

Baka in en köttbulle i en chokladboll. Jätteäckligt!



Mjölkchock!

Ta ett tomt mjölkpaket. Häll vatten i det och ställ in det i kylen. Gissa om din brorsa blir förvånad när han ska hälla upp ett glas mjölk och det blir vatten i glaset!



kri-triskt bus!

Ta en sådan där lakritsgodis med vitt överdrag som kallas för krita. Lägg en sådan vid svarta tavlan och invänta att lärare eller någon annan ska börja skriva något.


Sugröret

Stick några små hål med en nål i ett sugrör en bit upp på röret. Kolla sedan hur det går för kompisen när han eller hon ska börja suga i sig saft!


Salt lur

Sätt en tejpbit under locket i saltkaret. Jag lovar att du får se en arg min när din mamma eller pappa försöker ta salt.


En liten kalldusch

När tandkrämstuben är tom, fyll den med vatten och skruva på locket igen. Den person som sedan öppnar tuben blir dyngsur! Det här buset har jag gjort flera gånger och det är jättekul!


Hårdtrampat

Du behöver en näve gula ärtor. Resten är lätt: det är bara att hälla några ärtor i tån på någons sko. En variant är att trycka in lite papper längst fram i skorna.


Muffinskoj

Ring din bästis och bjud hem henne på fika. Ta sedan fram två muffins, gröp ur bottnen på den ena (den som din kompis ska få) och ta sedan ett tuggat tuggummi och sätt där du gröpt ur. Sedan är det bara att njuta när din kompis får en rejält seg muffins!




^Glöm inte borta att fråga innan ni gör busen! aja hoppas dem blir bra!


PS.Skriv gärna en om hur det gick me busen, om de var bra eller dåligtoch om du tyvker dem va roliga!DS
Föregående tråd
Nästa tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..