1
VÄGRA köpa miniräknare!!!
Postat av Cry87 den 5 September 2005, 18:44
871 kommentarer · 1 957 träffar
Någon mer än jag som tycker det är fel att gymnasieelever ska behöva TVINGAS köpa en miniräknare för ca 600-1400 kr för ett få betyg i matte?
Man får 950kr i studiebidrag, hur FAN kan dom förvänta sig att man ska ha råd med en miniräknare då?? Det är så jävla fel!!
Pratade med min lärare förra veckan, och han sa att om man skulle gå ihop och ta upp det i HD(Högsta Domstolen) så skulle vi troligtvis vinna, så att skolan/kommunen betalar miniräknarna.
Självklart har jag råd att köpa en miniräknare som kostar sådär mycket, men varför skulle jag göra det?? vem behöver en miniräknare som kostar sådär mycket?? utslängda pengar helt enkelt.
Sen är det inte alla som har råd med en sådan dyr miniräknare heller.
Jag tycker inte vi ska använda oss av matteböcker och mattetal som kräver en så pass avancerad miniräknare som kostar 1000 kr.
Det är juh som att köpa sitt betyg: har du inte en miniräknare så får du IG.
Förr i tiden behövdes det inte miniräknare, det räckte med huvudräkning.
Slopa avancerade tal eller ge oss miniräknaren säger jag!
vad tycker du?
Man får 950kr i studiebidrag, hur FAN kan dom förvänta sig att man ska ha råd med en miniräknare då?? Det är så jävla fel!!
Pratade med min lärare förra veckan, och han sa att om man skulle gå ihop och ta upp det i HD(Högsta Domstolen) så skulle vi troligtvis vinna, så att skolan/kommunen betalar miniräknarna.
Självklart har jag råd att köpa en miniräknare som kostar sådär mycket, men varför skulle jag göra det?? vem behöver en miniräknare som kostar sådär mycket?? utslängda pengar helt enkelt.
Sen är det inte alla som har råd med en sådan dyr miniräknare heller.
Jag tycker inte vi ska använda oss av matteböcker och mattetal som kräver en så pass avancerad miniräknare som kostar 1000 kr.
Det är juh som att köpa sitt betyg: har du inte en miniräknare så får du IG.
Förr i tiden behövdes det inte miniräknare, det räckte med huvudräkning.
Slopa avancerade tal eller ge oss miniräknaren säger jag!
vad tycker du?