×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kärnfysik, Strålning och halveringstid?

Postat av TheSeriesMan den 14 November 2018, 21:34
0 kommentarer · 316 träffar
Tjena! Nu förväntar jag mig inte mycket eftersom fragbite verkar ganska dött just nu men ska ge ett försök eftersom jag behöver lite hjälp. Det är såhär nu i veckan har jag fysik prov och har några frågor som jag har lite svårt med eller skulle behövt att någon förklara bättre. Frågorna är....

Tydligt kunna förklara hur ett kärnkraftverk fungerar. (Med tydligt kan man tänka sig att rita bilden) , där delarnas funktion förklaras med ord. Man skall också förklara något om hur följande energiformer omvandlas...kärnenergi-rörelseenergi-elenergi

Räkna med masstal. Kunna titta på en formel och tala om vilken sorts strålning det blir (alfa, beta eller gamma). Hur har antalet neutroner,elektroner och protoner ändrats

Hur funkar halveringstiden?

All hjälp önskas, alla barnsliga kommenterar skippar jag gärna så är du bara här för det så kan du kommentera på något annat inlägg, men tack till dem som skriver något vettigt om det är någon som skriver alls :) Mvh //TheSeriesMan

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..