×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

"Jag kommer snart bli rik" 2.0

Postat av warNU den 2 Juni 2018, 17:33
24 kommentarer · 1 820 träffar
Hej fragbite!

Jag minns en tråd för några år sedan när någon här på fb rekommenderade folk att köpa en aktie, Fingerprint, han sa att han skulle bli rik och ville hjälpa er bla bla. Alla som är lite insatta ver hur det gick!

Jag tänkte ge ett gyllene tips till er på fb som ni verkligen inte MÅSTE lyssna på, men glöm inte vart ni läste det först. Jag vet inte om ni är kunniga inom cryptocurrency? Jag har inte hängt på forumet på flera år så jag vet inte. De flesta som tänker på cryptocurrency associerar det direkt med Bitcoin. Jag förstår att folk tänker att det tåget redan har gått.. även om jag håller med till viss del med tanke på att vissa köpte bitcoin för $0.03-100. Men detta är bara början. Men nog om bitcoin.

Det finns så mycker mer att upptäcka inom cryptovärlden som tyvärr inte många vet om. Blockchain teknologin kan inte längre ignoreras, det märks speciellt bland stora företag som IBM, Microsoft, Fujitsu, INTEL, Alibaba, Amazon osv... listan är lång. De som ignorerar blockchain idag kommer att halka efter.

Under ~2016 men speciellt 2017 kom den nya generationen av crypto när Ethereum släpptes. Jag behöver inte gå in för djupt på vad de gjorde som var nytt men det öppnade helt nya dörrar. Utöver det så kunde man i tidigt 2017 köpa Ethereum för under $5. I december 2017/Januari 2018 peakade det på $1400. Över 10.000% ökning på mindre än ett år. Det är helt sinnessjukt som ni förstår.

Nu till mitt tips. Den tredje generationen är här och det är Kina som dominerar. Det finns just nu ett projekt som here VeChainThor (VET) som har byggt upp sitt företag sedan 2-3 år tillbaka men lanserade sin cryptovaluta mitten av 2017. Sedan dess har de redan växt ~x20. Vad är så speciellt med VeChain? De har lyckats med allt som Ethereum har lyckats med, men utöver det även lyckats med allt som Ethereum har misslyckats med. Det är den perfekta lösningen och de har öppnat dörrarna för de stora företagen att äntligen känna sig säkra att entra "marknaden".

Med partners som BMW, DNV GL, PWC, Bright foods, China Tobacco och många många fler... listan är lång även där (värt att notera att dessa företag omsätter flera miljarder dollar om året). De har även Jim Breyer, self made billionare och mannen bakom världens största investeringsfirma Breyer capital bakom sig. Den här killen investerade i facebook innan någon annan gjorde det. Han investerade i Ethereum som hans ENDA cryptoinvestering nånsin och han gjorde det under $5. Han investerar endast i topp-projekt där han känner att framtiden finns och han är inte blyg om det. Nu har han valt att gå in i VeChain med full force.

VeChain har även ett team i världsklass. Deras CEO Sunny Lu var tidigare CEO för Louis Vuitton China. COO Kevin Feng har jobbat för PWC i över 10 år. De var nyligen med i en tävling för nyuppstartade företag som hölls av LVMH i Paris där Mark zuckerberg, folk från microsoft, alibaba och andra världsledande företag besökte och talade vid. De kom.. Tvåa! Av 800 företag. Det är sinnessjukt bra.

Det här är endast för att informera folk om potentialen, det är inget finansiellt råd, jag råder alla att göra er egna research innan ni investerar och investera aldrig mer än ni är beredda att förlora.

Jag skriver även detta för att kolla tillbaka i framtiden av stolthet att jag hittade denna "hidden gem" :). VeChain är idag värt $3.62 med ett ATH på $9.44. De kommer genomföra en split om en månad så dagens pris skulle därmed vara $0.0362. Vi får se om ett år från och med idag vad det är värt. Det ska bli väldigt intressant att följa.

Diskussion; Cryptocurrency eller aktier, vad föredrar ni? Kommer Crypto att ta över världen? Enligt mig är det inte en fråga om "om" utan "när" ;)

Ha det bra allihopa och var försiktiga!

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..