Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

[AMD] problem med drivers och bluescreen

Postat av etroq den 12 Juni 2013, 23:13
10 kommentarer · 306 träffar
Tjena, har för ett tag sedan byggt ihop en helt ny dator som innehåller:

--------------------------- ------------------------------ ------------------
XFX Radeon HD 7970
AMD FX 8core [black edition]
Corsair 8GB 1600MHz
Antec25 650W
M5A 78L-M usb3 [mATX]
----------------------- ------------------------------ ----------------------

Mitt problem är att när jag spelar så fryser spelet och skärmen blir helt svart, antingen så försvinner svartbilden efter några sekunder och spelet fortsätter eller så tabbas det ned och går inte att tabba upp igen.

Vid tillfällen då det tabbas ned och inte går att fortsätta spela så kommer ett medelande upp längst ne i högra hörnet utav skärmen som lyder: Display drivers stopped responding and has recovered. --> http://imgur.com/YUQtG9c

Och sedan kan jag ibland få bluescreen lite random, men det står inget felmedelande. Så jag vet inte om det kan ha med samma sak att göra eller liknande, märkt att det är sjukt många som har detta problem och provat massor utav olika saker för att försöka lösa det, men det har misslyckats varenda gång. Har även frågat en kille på datorbutiken nere på stan vad felet kan vara och han säger att nätagget antagligen är för svagt. Men då är det konstiga att min polare också har byggt en nästan identisk dator, alltså har den samma nätagg osv. men den krånglar inte... Vet ej om det kan ha något med hård eller mjukvara att göra så därför vänder jag mig hit och hoppas att någon vet vad det kan bero på eller har ni haft samma prolem själv?

Tack på förhand! //etroq
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..