Valve har under dagen släppt en uppdatering som potentiellt fixar den buggen som många lag har upplevt under majorn. Buggen som först uppmärksammades under matchen mellan blogginlägg eller i sin tweet nämt om uppdateringen gjorts på grund av problemen under majorn eller inte.
Många spelare tog till Twitter för att uttrycka sitt missnöje kring problemet, framförallt vars lag, , åkte ut ur majorn under söndagen. MSL skriver på Twitter att detta var den värsta majorn han har spelat. Han påpekar dels att det var dålig FPS under hela turneringen, men fokuserar på footsteps-buggen. MSL skrev även en uppföljning där han påpekar att detta inte var anledningen till att de åkte ur, då alla fick spela under samma dåliga villkor. MSL avslutar med att skriva att han vill att ESL ska få hålla i resterande majors, "so we cant keep getting dissapointed". Lagkamraten ska ha varit en av spelarna som upplevt buggen. Han påstår att han har spelat med buggen under hela majorn.
och innebar att vissa spelare ibland inte kunde höra fotsteg. Problemet ska eventuellt endast ha påverkat den klient av Counter-Strike: Global Offensive som används under majorn, vilken är något annorlunda från den vanliga. Valve har varken i sitt Många spelare tog till Twitter för att uttrycka sitt missnöje kring problemet, framförallt vars lag, , åkte ut ur majorn under söndagen. MSL skriver på Twitter att detta var den värsta majorn han har spelat. Han påpekar dels att det var dålig FPS under hela turneringen, men fokuserar på footsteps-buggen. MSL skrev även en uppföljning där han påpekar att detta inte var anledningen till att de åkte ur, då alla fick spela under samma dåliga villkor. MSL avslutar med att skriva att han vill att ESL ska få hålla i resterande majors, "so we cant keep getting dissapointed". Lagkamraten ska ha varit en av spelarna som upplevt buggen. Han påstår att han har spelat med buggen under hela majorn.
[ SOUND ]
– Added a server setting “mp_footsteps_serverside” which is enabled by default and switches footsteps near the player from using a mix of client-simulated and server-authoritative to purely server-authoritative.
– Added a server setting “mp_footsteps_serverside” which is enabled by default and switches footsteps near the player from using a mix of client-simulated and server-authoritative to purely server-authoritative.