×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Meta

CZ-nerf och borttagen skybox på Mirage — här är nattens uppdatering

1
CZ:GO? Inte längre. Valve har nämligen valt att reducera hur mycket skada pistolen gör samt tagit bort skyboxen från Mirage. Det och mycket mer i nattens patch.
Under natten kom en ny uppdatering till Counter-Strike: Global Offensive och det var minst sagt en behövlig sådan. Valve har i denna patch valt att dra ner hur mycket skada en CZ75 kan göra från 33 till 31. Detta innebär att ett headshot mot en spelare som bär armor inte kommer att vara dödande oavsett räckvidd. Förutom detta har M4A1-S fått mer ammo, från 40 till 60 med 80 totalt. Även MP7:an har förändrats då priset sänkts från 1700 dollar till 1500.

Både Mirage och Canals har fått varsin uppdatering där den förstnämnda bland annat förlorat sin skybox. Valve har dessutom valt att förbättrat synmöjligheterna från anfallarsidan av mid mot A-connector samt från försvararnas trappor mot anfallarnarnas ramp på bombplats A. Detta innebär att Mirage förlorar en stor del av sitt "peeker's advantage". ESL har klargjort att de inte kommer att använda sig av den nya patchen under ESL One Belo Horizonte, men både Dreamhack Open Summer och CS:GO Asia Championships kommer att göra det.

Fullständiga notes

[GAMEPLAY]

– Reduced base damage of the CZ75a from 33 to 31 (a single shot is no longer lethal against a helmeted opponent).
– Increased reserve ammo for the M4A1-S from 40 to 60, to provide some additional utility without impacting brief engagements.
– Reduced price of the MP7 from $1700 to $1500.

[MISC]

– Game servers will no longer print their public IP address in response to “status” command from clients.
– Unsealed graffiti items can now be deleted.
– Fixed a bug where looping sounds playing from dormant entities could play briefly before switching off.

[MAPS]

Mirage:
– Removed skybox limitations
– Updated some landmark art
– Lowered skillceiling to get into apartments from T spawn
– Banked corner in hallway leading to A site scaffolding
– Removed ladder near entrance to apartments from T spawn, replaced with boxes
– Removed broken corner near van in bombsite B
– Improved visibility from T side of mid towards A connector (removed dark background door inside connector)
– Improved visibility from CT stairs towards T ramp in bombsite A (removed dark background door inside ramp)
– Disabled bullet collision on vertical fence columns in mid
– Removed wooden pillars at bottom of mid
– Fixed some player collision bugs

Canals:
– Redesigned T approach to B site through alley, with split entrances
– Improved visibility of players against the scaffolding near A
– Removed ability to stand on top of doorframe at CT stairs to B
– Other minor bug fixes and improvements

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?>
Laddar..