×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Meta

Nu live: Nuke, Overpass och hitbox-förändringar

1
Beta-uppdateringen som förändrade Nuke, ljudet på Overpass och införde en ny hitbox är nu live. Spelare kommer nu kunna höra vad som händer trots det rullande tåget, toxic har blivit borttagen från Nuke och nackskott blir nu ett headshot.
Valve presenterade här om veckan en beta-uppdatering som inte bara gjorde ljudet lägre på Overpass utan även gav oss en ny hitbox. Inte nog med detta så har Nuke fått ett ansiktslyft genom att göra om den lägre bombplatsen. Den största förändringen är att ventilationen inte längre kommer att gå rakt in på bombplats B, utan leda till trapporna nära dubbeldörrarna samt att toxic helt blivit borttaget.

Om vi går tillbaka till den nya hitboxen innebär detta att skott som tränger igenom en spelares nacke nu kommer att räknas till ett headshot. Detta räknades tidigare till ett kroppsskott. Det som exalterar flest spelare med denna patch är dock det lägre ljudet på Overpass då spelare nu kommer att kunna höra vad som händer runt om den trots det rullande tåget.

Fullständiga notes om uppdateringen

MISC

Bomb logic now runs every tick when it is close to exploding or being defused, addressing some rare cases where an extremely close defuse would still result in the bomb exploding.

If a bomb would both explode and be defused at the same exact time, it will now be considered defused.
Prime accounts will now receive a warning in a Competitive lobby when they enter matchmaking with other Prime accounts whose Trust Factor may impact their matchmaking experience.

GAMEPLAY

General adjustments to ambient sounds:
Increased resolution and character of reverb effects to better reflect surrounding map geometry
Small mix adjustments
Improved vent destruction sounds and increased audible distance.

Added a new hitbox type for necks and applied it to the existing neck hitbox on character models. Bullets that penetrate the neck into the head will now count as headshots. This should make it more intuitive to tell when an attack from behind will result in a headshot.

Fixed "use" key to more reliably pick up weapons on the ground and to not drop the active weapon if a replacement weapon cannot be picked up.

MAPS

Nuke
Optimizations for low settings
Blocked visibility between silos inside A site
Ported over ShortNuke gameplay changes:
Removed Toxic
Vent no longer connects directly to B site, but has another exit close to double doors
Pushed new corner boxes on B site further back to prevent headshot angle towards ramp
Added solid background to yellow crane inside B site
Smoothed out some player movement

Overpass
Lowered volume of ambient sounds in Overpass
Added grenade and player collision to fence cage near construction
Removed spooky shadow fading in when approaching T main entrance to B site

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?>
Laddar..