×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Meta

Nya operators, Tachanka rework och mycket mer — Så ser framtidens Siege ut

1
Under söndagens Six Invitational höll Ubisoft en panel där de pratade och visade upp vad som komma skall. De visade upp gameplay av de två kommande operatorsarna, anfallaren Iana och försvararen Oryx. Dessutom annonserade de att mappen Oregon kommer att bli reworkad i årets första säsong och mycket mer.
Rainbow Six Siege blir bara större och större, årets Invitational hade i genomsnitt 58 509 tittare. Det är lite mer än 12 000 fler tittare än förra årets Invitational, där låg snittet på 46 268. Siege växer på esportsfronten, men Ubisoft är inte långt efter med nytt innehåll och nya uppdateringar. I söndags höll Ubisoft en panel där de gick igenom vad som ska komma i Void Edge, vilket är namnet på årets första säsong men även hur resten av årets ser ut samt hur planerna ser ut inför nästa år. De började panelen med att presentera gameplay av de två nya operatorsarna.

Försvararen, som heter Oryx, är en 2 speed, 2 armor operator som har förmågan att springa genom mjuka väggar. Hans ability kallas för Remah Dash, och inte nog med att han kan springa genom väggar, om Oryx använder sin ability på en fiende blir de knockade till marken för en enkel kill. Vilket gör Oryx till en suverän counterpick mot sköldoperators som Montagne och Blitz. Men det är inte allt, Oryx kan till och med hoppa upp till öppnade hatches. Han kan antingen hänga från hatches för att ta en titt eller så kan han klättra upp för hatches, vilket bara anfallaren Amaru kunde göra sen innan. Oryx kommer att ha tillgång till shotgunnen SPAS-12 och MP5an som sina huvudvapen, sidovapnen han har tillgång till är pistolerna Baliff 410 och USP40. Slutligen kommer Oryx antingen kunna välja mellan att ha taggtråd eller en skottsäker kamera som gadget.

Anfallaren heter Iana, hon är en 2 speed, 2 armor operator med förmågan att skapa ett hologram av sig själv som spelaren kan styra. Hologrammet ser exakt ut som Iana och gör till och med ljud ifrån sig för att lura försvarare. Dock kan hologrammet inte skjuta, kan inte aktivera försvararnas gadgets och det går inte att pinga saker och ting när man är hologrammet. Även om det kan vara svårt att veta om den Iana du ser är den riktiga eller hologrammet kan du som försvarare åtminstone trösta dig med att hologrammet försvinner av ett ynka skott och på kameror syns inget värmefält runt hologrammet som det annars brukar göra. Iana kommer utrustad med automatvapnen ARX200 och G36-C som huvudvapen, Ianas sidovapen är pistolen MK1 9mm. Dessutom kan man antingen välja smoke grenades eller frag grenades som gadget.

En annan stor nyhet som kommer i Void Edge säsongen är reworken av mappen Oregon. Enligt Ubisoft har både anfall och försvar blivit ensidigt, varje anfall och försvar ser likadant ut. Det fanns ingen variation menade dem, därför valde de att reworka Oregon. Sett till layouten ser mappen för det mesta likadan ut, men det har tillkommit en ny trappa borta vid Dorm Stairs som går ner till en ny källarsektion. Dessutom har det lilla tornet, som det ofta kallats, i väst expanerat för att ge mer utrymme för försvararna att använda när de försvarar kökssajten. En ny korridor har lagts till som går från det stora tornet direkt till köket, vilket gör att man kan skippa att gå igenom meeting room. Utöver det har andra småförändringar gjorts och hela mappen har fått ett ansiktslyft rent grafiskt.


Men det är inte allt som kommer i Void Edge, det kommer förändringar till hur barrikader fungerar när man slår sönder dem, anfallarnas drones spawnar där anfallarna väljer att spawna, nerfs till operatorn Lesion, förändringar till operatorn Twitchs shock drones och mycket mer. Klicka här för att läsa om allt nytt som händer och alla nya ändringar som kommer i Void Edge.

Ubisoft visade även upp en roadmap för resten av Year 5. Till att börja med berättade dem att varje säsong kommer att ha ett nytt spelbart event. Säsong två kommer att innehålla två operators och en rework av mappen House. I säsong tre kommer Siege att gå över till att bara släppa en operator i taget varje säsong. Säsong tre kommer även att innehålla en rework av mappen Skyscraper och säsong fyra kommer att reworka mappen Chalet. Dessutom kommer varje säsong fixa och uppdatera gameplay mechanics och justera operators eller till och med reworka dem. En kommande operator rework som Ubisoft visade upp är den efterlängtade reworken till allas älsklingsryss, Tachanka. Under Year 5 kommer vi att få ännu mer godsaker. Det kommer att komma ett nytt pingsystem så att man kan pinga gadgets och liknande, nya gadgets, map bans kommer komma till ranked, ett reprissystem så att man kan titta och analysera sina matcher och säkerligen mycket mer som vi ännu inte vet om.


Artikelbild: Ubisoft

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..