×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

League of Legends

Riot lanserar jungle-timers

1
Det har varit fullt upp med patcher, bugfixar och tillägg på sista tiden, och nu kommer även en till förändring från Riots sida, införandet av jungle-timers. Dessutom lägger man krut på att utveckla spelet mer visuellt.
Den vana spelaren vet redan att Baron finns tillgänglig för att döda var sjunde minut. Lika så att draken kan dödas var sjätte och så vidare. För den mindre erfarna kan detta ses något rörligt att hålla koll på samtidigt som man skall vara till lags nere på sina lagkamraters lanes om man spelar i jungeln. Debatten har varit igång ett tag men nu har Riot valt att ta beslutet att införa jungle-timers på PBE-servern för att se om detta är något som kommer att uppskattas och fungera.

The jungle is a constant environment; unlike champions, monsters will always be where you expect them to be; unlike cooldowns, there is no variability in respawn rates. With timestamps available in the team chat window, timing of jungle monsters often came down to whoever remembered to type it out, är Riots motivering till förändringen

Riot förnekar dock inte att spelskickligheten är något de inte vill skall sluta påverka spelet. De kommer till exempel inte börja avslöja cooldowns på motståndarens spells med mera — det får man fortsätta att timea själv. Motivationen till införandet av dessa timers verkar vara de tredjepartsprogram som dykt upp på sista tiden.

We also don’t want to beat around the bush here: the emergence of third party applications put fuel on the fire, but they only increased our confidence that such a feature was in line with our values, menar Riot.




Såhär ser de nya timersen ut



Man har även fokuserat på att skapa en större klarhet om vad som faktiskt sker på Summoners Rift. Inte minst genom den snart kommande visuella uppdateringen utan även på andra sätt. Hur menar dem, kan man fråga sig? Några kanske minns Karthus och hur han nyligen fick sig en rework utseendemässigt. Innan var det svårt att se hans små bomber (Q) då de nästan smällte in bland minionsen, men efter förändringen tydliggjordes detta så man kunde urskilja färgerna och när han faktiskt använde attacken.




Karthus före och efter den visuella uppdateringen



Att ta torn-skada i teamfights är också något som är vanligt och något man kan upptäcka att man gjort när ens health gått ner till hälften - även här jobbar man på att tydliggöra det hela visuellt så att man snabbt skall urskilja vad som händer.

Detta är alltså något som kommer att testas på PBE-servern först och när det kommer ut officiellt är inte sagt än. Vill man läsa hela uttalandet kan man göra detta här.

Vad tycker du om införandet av nya timers?

439 personer har röstat

71 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 71 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..